Familie-plantdag febr 2024
Peggy De Smet

Natuurpunt Lede

Deze lokale afdeling van Natuurpunt is actief in de gemeente Lede, met deelgemeentes Impe, Wanzele, Oordegem, Papegem, Smetlede en Lede zelf. Al bijna 400 Leedse gezinnen zijn lid van onze afdeling. Ons team van gedreven vrijwilligers zet zich in voor meer en betere natuur in Lede en de onmiddellijke omgeving; we zijn ook werkzaam net over de grens met Erpe-Mere en met Sint-Lievens-Houtem. Via gericht natuurbeheer en terreinaankopen beschermen en verhogen we de biodiversiteit in onze gemeente, in het bijzonder in natuurgebied de Geelstervallei langsheen de oevers van de Molenbeek, alsook in Papegembos. Als afdeling maken wij deel uit van de regionale koepel Natuurpunt Rode en Schelde vzw.

We willen zoveel mogelijk mensen in contact brengen met onze lokale natuur. Zo organiseren we regelmatig wandelingen en cursussen. Elke eerste zaterdag van de maand hebben we een beheerwerkdag. Verder zijn we actief bezig met natuurstudie en natuurfotografie.

Tot slot is onze afdeling actief in diverse beleidsdomeinen en heeft zij onder meer vertegenwoordigers in de Milieuraad en Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening (Gecoro).

En jij? Wil jij ook graag actief meewerken als vrijwilliger? Heb je interesse in één van deze domeinen? Of heb je interessant nieuws te melden? Aarzel niet en neem contact op.

Contact: [email protected]