Foto van een der bomputten bezocht door reigers
DP

Natuurpunt MaViSt

Natuurpunt Machelen-Vilvoorde-Steenokkerzeel is actief in Vilvoorde, Machelen, Steenokkerzeel en haar deelgemeentes. Met een sterk activiteiten- en beheerteam van gedreven natuurvrienden bouwen wij mee aan meer en betere natuur.

Als afdeling zijn we met heel wat bezig. We beheren gebieden, we bouwen aan de natuur, samen met scholen en andere verenigingen, we adviseren Vlaamse, regionale en gemeentelijke instanties. We zijn aanwezig op allerlei activiteiten en feesten. Met wandelingen laten we meer mensen kennis maken met de natuur. En uiteraard proberen we zo veel mogelijk ook de vrijwilligers in de bloemetjes te zetten.

Maar het kan beter. Je bent lid en oordeelt dat we een aantal zaken onvoldoende in de verf zetten. Zeg het ons dan. Kom ons steunen met raad en daad.
De ideale manier om dat te doen is op onze LEDENBIJEENKOMST

De afdeling wordt gerund door een dagelijks bestuur en een systeem van werkgroepen. MaViSt telt momenteel meer dan 580 gezinnen en wordt volledig gedragen door vrijwillige medewerkers. MaViSt is tevens actief in de gemeentelijke adviesorganen zoals de lokale milieu-adviesraden en heeft een adviserende stem in de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO).