sc_fort_steendorp_1_nine_van_hoyweghen
Nine Van Hoyweghen

Natuurpunt Waasland Kern Scousele

Natuurpunt Waasland Kern Scousele is actief in Steendorp en Temse. Wij zijn een kern van de regionale Natuurpunt Waasland vzw.

Onze vertrekbasis is het Natuurhuis, Kapelstraat 170a  9140 Steendorp. Wil je graag meewerken? Heb je iets te melden? Laat het ons weten: [email protected]

Volg ons op facebook of in de Natuurpunt agenda of in Uit in Vlaanderen: zoekargument "Scousele"

Instagram: Volg en like ons!

Steenbakkerij update!

Paddenoverzet

PADDENOVERZET

Op 23 januari kwamen onze paddenoverzetters samen om de komende paddenoverzet op gang te trekken. Overzetpunten: Kerkstraat, Smesstraat, Tekenaarslaan, Scouselestraat.

Vanaf ongeveer half februari tot einde maart (afhankelijk van het weer) worden er padden, salamanders en kikkers over de straat geholpen. Zij trekken naar hun voortplantingspoel. Om te verhinderen dat ze door het verkeer worden dood gereden worden er netten gespannen en emmers geplaatst. Onze vrijwilligers vangen ze daar op en brengen ze veilig naar de oeverkant.

Wil je komen helpen neem dan contact met [email protected] of [email protected]

Paddenoverzet

Komende activiteiten

Warme winteravonden

Kom naar onze warme winteravonden.
De prijs per avond is 5 euro voor Natuurpuntleden, 10 euro voor niet leden. Bij aankoop van 4 avonden is de 5e avond gratis.
Uitgebreide info

Warme winteravonden Natuurpunt Waasland