Elke soort telt

Icoon_Groot - Soorten

Wat doet Natuurpunt voor de biodiversiteit?

Biodiversiteit is de afkorting van ‘biologische diversiteit’ en staat voor de hele verscheidenheid aan levensvormen, genen en ecosystemen op onze planeet. Met natuurbehoud probeert Natuurpunt zo veel mogelijk van deze diversiteit veilig te stellen. Want ecosystemen kunnen enkel functioneren indien de soorten waaruit ze bestaan in een goede en diverse toestand aanwezig zijn.

Hoe diverser de natuur is, hoe robuuster en meer bestand ze is tegen ernstige problemen zoals klimaatverandering. Biodiversiteit is dus een soort levensverzekering voor ecosystemen.

Natuurpunt zet zich elke dag in voor meer en betere natuur in Vlaanderen. Onze collega's leggen het uit.

Zeldzame planten op begraafplaatsen

Het geheime leven van nachtvlinders

Hoe één kikker redden de natuur kan redden

Hoe vleermuizen en mensen elkaar helpen

De mysterieuze wereld van de paddenstoelen

Een landschap is ook erfgoed

Hoe kan jij de biodiversiteit helpen?

Word lid van de grootste natuurvereniging in Vlaanderen. Samen met meer dan 114.000 gezinnen maak je wel degelijk het verschil.

• Je beschermt en beleeft de natuur in je buurt
  • Je voert druk uit op het beleid
  • Je krijgt heel wat ledenvoordelen

Sluit je vandaag nog aan bij de grootste natuurfamilie