Mondelez

Wie is deze partner en wat doet hij?
Mondelēz International is de grootste chocolatier en koekjesbakker van Europa. Het bedrijf is onder meer bekend van de merken Cadbury, Milka, Cote d’Or, Toblerone Jacobs, Tassimo, Carte Noir, LU, Belvita en Oreo.
Mondelēz International is zich ten volle bewust van haar maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid en heeft daarom verscheidene duurzaamheidsprogramma’s opgesteld voor haar belangrijkste grondstoffen zoals koffie, cacao en graan.
Voor de LU koekjes startte het bedrijf met het LU'Harmony programma, met als doel de lokale biodiversiteit te stimuleren, alsook de kwaliteit en traceerbaarheid van de koekjes te verbeteren. Samenwerken met landbouwers, molenaars, wetenschappers en NGO’s staat centraal.
Wat doen we samen?
In het kader van 'Wonderlijk Wild' zullen Mondelēz International en Natuurpunt samen de consumenten aanmoedigen te kiezen voor biodiversiteit.
Het LU'Harmony programma geeft alvast het goede voorbeeld door 3% van de velden in te zaaien met wilde bloemen. Alle consumenten van LU en de deelnemers van Wonderlijk Wild ontvangen een bloemenmengsel van inheemse bloemen, om hun tuin om te toveren tot een groene jungle. Zo creëren we samen vele hectares bloemenweides waar vlinders, bijen en hommels beter van worden.
Welke meerwaarde levert deze samenwerking op voor Natuurpunt?
De samenwerking met Mondelēz vergroot de naambekendheid van Natuurpunt. Daarnaast versterkt de aanwezigheid van Natuurpunt in de Mondelēz communicatie de bewustwording rond de biodiversiteit bij de eindconsument. Natuurpunt ontvangt van Mondelēz bovendien een financiële bijdrage die Natuurpunt toelaat om natuurgebieden aan te kopen en te beheren.
Lees meer over het LU'Harmony programma van Mondelēz International