De 10 mooiste wandelroutes

Icon
Icoon - Leden - Vrijwilligers

Jij bent de mooiste

A.S.Adventure en Natuurpunt werken samen aan meer natuur in eigen land. Maak kennis met de 10 mooiste wandelroutes door Vlaamse natuur. Hier kom je misschien oog in oog te staan met enkele fantastische soorten zoals de ijsvogel, de ree of de knuffelbare gallowayrunderen die mee de natuur beheren.

Zoek een gezellig plekje op

Een stevige wandeling gaat er altijd in, maar soms zijn je benen ook even toe aan een pauze. Daarom kregen vijf natuurgebieden waar een A.S.Adventure-wandeling doorheen loopt een nieuwe zitbank toebedeeld. Een zitbank gemaakt met hout dat gerooid werd bij bosbeheer en verwerkt werd door de houtwerkplaats van Natuur- en Landschapszorg – het maatwerkbedrijf van Natuurpunt. Op die manier blijft de hele keten in dezelfde vertrouwde handen, van boom tot afgewerkt eindproduct.

Zin om de banken zelf te bewonderen en uit te proberen? Je vindt ze in de Hobokense Polder, Bos 't Ename, het Raspaillebos, de Stadswallen van Damme en het Heidebos in Wachtebeke.

stappersven_bank_vilda_jeroen_mentens
Vilda - Jeroen Mentens

Provincie Limburg

In Limburg hebben we (nog) geen A.S.Adventure-pad, maar wel heel veel kilometers aan andere wandelpaden. Kom ze ontdekken.