Activiteiten organiseren

Wist je dat je leden en niet-leden het makkelijkst kan bereiken door activiteiten te organiseren? Zo breng je ze in contact met je dagelijkse vrijwilligerswerk.

Maar hoe organiseer je zo’n activiteit? Met wie kan je samenwerken? Hoe zorg je dat je je doelpubliek bereikt en dat er mensen opdagen op je activiteit? Met de workshops hieronder helpen we je op weg!

Activiteiten voor kinderen organiseren: hoe pak ik dat aan?

Je wilt een activiteit voor kinderen organiseren, maar weet niet waar beginnen? We helpen je op weg!

We bespreken:

• Waarom natuur het gezondste speelgoed is
  • Welke activiteiten leuk zijn voor kinderen
  • Waarop je moet letten bij een jeugdig doelpubliek
  • Hoe je reclame maakt voor je activiteiten

Praktisch: deze workshop duurt 3 uur

Meer gezinnen op bezoek

Wil je meer jonge gezinnen aantrekken in je natuurgebieden? Wij hebben voor jou 50 tips die zorgen voor meer avontuur, verwondering en plezier in je natuurgebied.

Tijdens deze workshop krijg je meteen een zicht op het brede palet aan mogelijkheden, goede voorbeelden en verrassende insteken. Je staat stil bij een aantal praktische zaken en leert hoe je wervend communiceert.

Praktisch: deze workshop duurt 2 uur

Inspiratiesessie voor creatieve activiteiten

Merk je dat de opkomst vaak laag is voor je activiteiten? Organiseer eens een nieuwe, originele activiteit! Met een spinnensafari, een wilde plantenbeurs, een uilenwandeling of een paddenoverzetactie kan je een breed publiek aantrekken.

We inspireren je met originele ideeën voor je volgende activiteit. Op het einde weet je welke stappen je moet zetten om je activiteit te verwezenlijken.

Praktisch: deze workshop duurt 2 à 3 uur

Icon
Icoon - Wist je dat

Vragen?