Klimaat

Klimaatverandering is enorm belangrijk thema geworden in alle maatschappelijke en politieke discussies. Door het dreigende karakter op onze maatschappij zal dit thema de komende decennia aanwezig blijven.

De gevolgen van klimaatverandering zijn een enorm grote bedreiging voor biodiversiteit. Dit zowel op mondiaal, Europees als Vlaams niveau.

We moeten er dan ook voor zorgen dat we de grote maatschappelijke vraagstukken, zoals een verstoord klimaat, in lijn brengen met onze eigen doelstellingen en visie. Op die manier kunnen we via onze corebusiness - werk maken van meer en betere natuur - deel worden van de oplossing. Namelijk: Vlaanderen klimaatneutraal én klimaatrobuust laten worden.

Natuur heeft immers niet alleen de capaciteit om CO2 te capteren, maar is ook een levensnoodzakelijke buffer tegen de gevolgen van klimaatverandering. Als Natuurpunt kunnen we daar een erg waardevolle bijdrage in leveren.

Op dit moment werkt Natuurpunt aan een traject om het thema klimaat nog meer in het DNA van onze vereniging te krijgen. Hebt u ideeën of vragen hierover, neem dan contact op met onze beleidsmedewerker.

Icoon - Wist je dat

Vragen?

Neem contact op met je Verenigingscoach.