Word vrijwilliger

Startdag 2024

Elk voorjaar organiseren we Startdagen in heel Vlaanderen. We ontvangen je dan hartelijk samen met alle andere geïnteresseerden, vertellen wat we allemaal doen en maken plannen voor een volgende keer.

De geplande Startdagen kan je zien in onderstaand overzicht. Er zal misschien niet in iedere afdeling een zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet kan helpen! Laat via het formulier onderaan weten dat je mee wil helpen en onze vrijwilligers uit jouw buurt nemen contact met je op.

Campagnebeeld Kom eens meedoen - staand
Dienst Vereniging
Icon
Icoon_Groot - Megafoon

Kom eens meedoen!

Natuurpunt is een onafhankelijke vrijwilligersvereniging die zorgt voor de bescherming van kwetsbare en bedreigde natuur in Vlaanderen. De vrijwilligers zijn het kloppende hart van onze organisatie; zij nemen het initiatief en zorgen voor aankoop, beheer, monitoring en openstelling van natuurgebieden. Daarbij worden ze bijgestaan door professionele ploegen.

Wil je je vrije tijd nuttig besteden? Wil je iets betekenen voor de natuur in jouw buurt? Word dan vrijwilliger bij Natuurpunt, en maak mee het verschil.

Drie redenen om vrijwilliger te worden bij Natuurpunt

Er zijn veel redenen om vrijwilliger te worden bij Natuurpunt en die kunnen voor iedereen anders zijn. Wij sommen hieronder voor jou de drie belangrijkste op. Zoek je nog een reden? Kijk dan zeker eens in de infographic hiernaast.

• Je maakt vrienden
  • Je leert nieuwe dingen
  • Je boekt zichtbare vooruitgang in het behoud van de natuur in je buurt

Wil je nog meer weten te weten komen over vrijwilligerswerk bij Natuurpunt? Neem hier een kijkje

Infographic Vrijwilliger worden
Dienst Vereniging
Icon
Icoon - Wandeling met gids

Contactformulier

Wil je aan de slag als vrijwilliger bij Natuurpunt, maar vind je geen Startdag in je buurt? Laat het ons weten via het formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Jouw gegevens worden gedeeld met de voorzitter van de lokale afdeling.

• Hier vind je meer info over hoe we verder met die gegevens omgaan, volledig GDPR-proof.

Zij gingen je voor

Ann Cuypers

Vrijwilliger aan het woord

Als je een dennenbos kan omvormen tot een gebied met enorm veel diversiteit, waar mensen van kunnen genieten, dan geeft dat enorm veel voldoening.

Ann, conservator van een natuurgebied
Johan Pieters natuurgids
Johan Pieters

Vrijwilliger aan het woord

Eén van de sterke punten aan Natuurpunt is dat het een beweging is van onderuit, waar samenwerking belangrijk is.

Johan, natuurgids
Peter De Ridder

Vrijwilliger aan het woord

Ik ga nog altijd geregeld de natuur in met gelijkgestemden en we ontdekken nog altijd nieuwe dingen. De verwondering blijft. Die verwondering wil ik ook overbrengen wanneer ik mensen rondleid.

Peter, natuurgids
Juul De Witte

Vrijwilliger aan het woord

Er is altijd de kans dat je die super zeldzame soort gaat tegenkomen die je nooit had verwacht.

Juul, vrijwilliger bij de werkgroep vlinders
Getuigenis Kathleen
Kathleen

Vrijwilliger aan het woord

Het leuke aan Snuit-vrijwilliger te zijn, is het zien van de liefde en fascinatie voor natuur bij kinderen. Ik denk dat die nieuwsgierigheid van nature in ons zit en ik help kinderen en jonge ouders graag mee (her)ontdekken met plezante natuurweetjes, spelen & knutselen met natuur en avontuurlijke bushcraft activiteiten zoals vuur maken.

Kathleen, vrijwilliger en natuurgids
Fred Nevelsteen

Vrijwilliger aan het woord

De bedoeling van de fotografie is te laten zien hoe waardevol onze natuur kan zijn. Een breder draagvlak creëren voor natuurbeleving. Je moet mensen weten te ontroeren en aan te spreken.

Fred, vrijwilliger en natuurfotograaf
Farnoosh Kodododeh

Natuurliefhebber aan het woord

Ik hou ervan om op zoek te gaan naar zeldzame vogels, maar ik hou wel evenveel van het gezang van de merel in de tuin.

Farnoosh, vogelkijker
Natuurgids Kristel
Kristel Keppens

Vrijwilliger aan het woord

Ik wil mijn enthousiasme over de natuur aan mensen meegeven.

Kristel, natuurgids
Vrijwilliger Greet
Greet Cornelis

Vrijwilliger aan het woord

Als vrijwilliger in het bezoekerscentrum zie ik elke keer weer blije gezichten. Mensen hebben zoveel deugd van hun tijd in de natuur.

Greet, vrijwilligster in Bezoekerscentrum Het Grote Netewoud