Ben jij een ravotter, verstopper, takkenruiter of boomhutmuiter?

Hou je van spelen, rollen, vallen of lekker liggen in het gras?

DAN IS SNUIT ER VOOR JOU

HET BUITENPRETLOKET VAN NATUURPUNT

Wilde Snuitdag
Natuurpunt

Tussen 13 april en 5 mei organiseren Natuurpuntafdelingen en bezoekerscentra de zotste kinderactiviteiten in de natuur. Geen ellenlange wandelingen of oersaaie Professor Van den Uitleg, maar natuuravonturen waar je lekker vuil van wordt. In bomen klauteren, pijl en boog maken of met je blote voeten door het bos. Het kan allemaal tijdens de Wilde Snuitdagen.

Druk op de knop en ontdek alle Wilde Snuitdagen.

Selecteer op provincie, snuister door de kalender en schrijf je in.

NAAR DE ACTIVITEITENKALENDER

Getuigenis Kathleen
Kathleen

Vrijwilliger aan het woord

Het leuke aan Snuit-vrijwilliger te zijn, is het zien van de liefde en fascinatie voor natuur bij kinderen. Ik denk dat die nieuwsgierigheid van nature in ons zit en ik help kinderen en jonge ouders graag mee (her)ontdekken met plezante natuurweetjes, spelen & knutselen met natuur en avontuurlijke bushcraft activiteiten zoals vuur maken.

Kathleen, vrijwilliger en natuurgids

SPEELNATUUR

Wiebel over stammen, slinger aan touwen, bouw met takken, … Ontdek de avontuurlijkste speelnatuur achter de vlaggetjes op onze interactieve kaart.

SNUITSPIRATIE

Snuister door de pagina's vol met SNUITSPIRATIE voor dode momenten, saaie wandelingen en uren spel-, leer- en doeplezier.

ALS EERSTE NATUURAVONTUREN ONTDEKKEN?

Ben je ouder, jeugdwerker, leerkracht, … en trek je graag de natuur in? Deel je eigen tips en laat je inspireren door anderen in onze FACEBOOKGROEP.

mes en tak
Wim Dirckx