wim_dirckx_Blankenberge
Wim Dirckx

Natuurpunt Blankenberge

Natuurpunt Blankenberge is een onafhankelijke lokale vrijwilligersvereniging met meer dan 400 leden (gezinnen). Met meer dan 80 vrijwilligers zorgen we voor de bescherming van het natuurgebied Uitkerkse Polder in het polderlandschap tussen Blankenberge, Wenduine, Nieuwmunster en Zuienkerke. Daarnaast beheren we het natuurgebied De Fonteintjes, een duinengebied tussen Blankenberge en Zeebrugge. Het bezoekerscentrum Uitkerkse Polder is de ontmoetingsplaats voor de vele bezoekers en vrijwilligers met een hart voor de natuur.

Onze dynamische werkgroep Uitkerkse Polder is georganiseerd in vijf deelwerkgroepen:

• Natuurbeheer
  • Gidsen
  • PR en promotie
  • Groenploeg
  • Bezoekerscentrum

Vier redenen om vrijwilliger te worden bij Natuurpunt Blankenberge

• Je doet wat je kan en wat je graag doet, op eigen tempo
  • Je leert nieuwe dingen
  • Je maakt vrienden
  • Je werkt mee aan zichtbare vooruitgang in het behoud van de natuur in je buurt

Je kan op ontelbare manieren meehelpen: van het verwelkomen of begeleiden van bezoekers en het schenken van drankjes in de cafetaria tot het meewerken tijdens evenementen. Van snoei- en maaiwerk in de natuur tot het inventariseren van diersoorten ... Of je nu wekelijks beschikbaar bent of één keer een halve dag per jaar, je bent van harte welkom.

Wil je je vrije tijd nuttig besteden? Wil je iets betekenen voor de natuur in jouw buurt? Word dan vrijwilliger bij Natuurpunt Blankenberge, en maak mee het verschil.
Een voltijds Natuurpunt personeelslid ondersteunt de dagelijkse werking van het bezoekerscentrum en is jouw aanspreekpunt voor vrijwilligerswerk.

Registreer je via het contactformulier van Natuurpunt of kom vrijblijvend op gesprek bij coördinator Anneleen Lybeer.
Wedden dat we een passend aanbod voor je hebben?

CONTACT: Anneleen Lybeer
E-mail[email protected]
Telefoon: 050 42 90 40
(telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag)