Natuurpunt Mechelen

In Mechelen zijn te veel Natuurpuntvrijwilligers actief om ze hier op te sommen. Bekijk hierboven zeker eens onze natuurgebieden of de werking rond het bezoekerscentrum.

Heb je meer vragen? Neem dan een kijkje op onze contactpagina.

VOLG ONS

OBSIDENTIFY EN WAARNEMINGEN.BE

Installeer nu de gratis app Obsidentify op je smartphone en leer de dieren, planten en paddenstoelen om je heen beter kennen met deze beeldherkenningsapp.

De app identificeert een rijke verscheidenheid aan flora en fauna in Nederland en België op basis van foto’s, biedt wetenswaardigheden over deze soorten, en stelt je in staat om je foto gemakkelijk als natuurwaarneming op te slaan en te delen met andere natuurliefhebbers op waarnemingen.be.

De beeldherkenning in ObsIdentify wordt mogelijk gemaakt door waarnemingen uit deze website. Met jouw waarnemingen help je zo de geautomatiseerde soortherkenning te verbeteren en draag je bij aan de kennis over de natuur.

ObsIdentify is een product van Observation International, in een samenwerking met COSMONiO Imaging BV, Naturalis Biodiversity Center en Natuurpunt. De app is gebouwd door Zostera.

Natuuracademie ontwikkelde vier webinars over waarnemingen.be die je kan bekijken om er vlotter mee aan de slag te gaan.