Muziekvallei

Provincie Vlaams-Brabant

Wandelen in Muziekvallei

Momenteel is de Muziekvallei nog niet publiek toegankelijk, maar we hopen zo snel mogelijk via een nieuwe wandelweg iedereen te kunnen verwelkomen.

Toegankelijkheid

Eigenschappen

Klein gebied: < 10 ha

Kaart van het gebied

Bereikbaarheid

Het terrein van 1,8 hectare ligt in de vallei achter De Cam en de Groene Poort. Het is in gebruik als speelterrein voor Scouts Gooik en wordt mee beheerd door een schapenhouder.

Zien en doen

Wilt u meer weten over de Muziekvallei? Neem contact op met Alwin Loeckx via 0494-23 63 49.

Over dit gebied

Een goed verborgen pareltje van Natuurpunt in Gooik: de Muziekvallei. Natuurpunt heeft hier heel wat struiken, fruitbomen en hagen aangeplant samen met tal van verenigingen, buren en de gemeente. Intussen is de Muziekvallei een mooie oase voor natuur geworden.

Wat doet Natuurpunt

Natuurpunt heeft hagen, houtkanten en een hoogstamboomgaard aangeplant. Het grasland wordt in samenwerking met een schapenboer ecologisch beheerd. De Scouts en verenigingen uit de buurt worden bij het gebied betrokken en kunnen ervan genieten.

Afdeling

Muziekvallei wordt beheerd door

Steun Natuurpunt

Doe een gift voor Muziekvallei