Resultaten in de buurt van 'Antwerpen'

Natuurgebieden in de buurt

Blokkersdijk

Antwerpen Groot gebied - Tussen 50 en 100 hectare
Op de Antwerpse Linkeroever ligt Blokkersdijk. Dit natuurgebied vlakbij de Schelde en de haven is met zijn verschillende biotopen een uitstekende plaats om vogels te kijken!

Wolvenberg

Antwerpen Middelgroot gebied - Tussen 10 en 50 hectare
Wolvenberg is het enige natuurgebied in de binnenstad van Antwerpen. Het ligt op een boogscheut van het station van Berchem, tussen de Posthofbrug en de Grote Steenweg.

Hobokense Polder

Antwerpen Zeer groot gebied - Meer dan 100 hectare
Tussen de Schelde, Hoboken en de industrie ligt de Hobokense Polder: de grootste brok natuur in Antwerpen Stad. De natuur kreeg hier vrij spel en er ontstond een waardevol en prachtig natuurgebied, met een grote verscheidenheid aan landschappen en een enorme rijkdom aan plantensoorten. Meer dan 500 verschillende planten en 360 verschillende paddenstoelen vinden hier hun thuis. In de late lente stelen orchideeën de show en tussen het gras kan je de bos- en de bijenorchis ontdekken. Ontdek hier een verrassend rustig decor met gallowayrunderen en konikpaarden.

Activiteiten in de buurt

D D

Weg met de Reuzenbalsemien in het Vlietbos!

De Reuzenbalsemien, een plant uit de Himalaya, werd door een imker in de buurt aangeplant. Deze expansieve plant dreigt nu ook het Vlietbos te overwoekeren en de inheemse planten te verdrukken.

Wie: Natuurpunt Waasland vzw

Waar: Zwijndrecht, hoek Verbrandendijk-Oude Dwarslaan Zwijndrecht tegenover Basic Fit.

VOGELS SPOTTEN OP HET NOORDELIJK EILAND

Vrijwilligers van Vogelwerkgroep Rupel maken elke eerste zaterdagmorgen van de maand een vogelkijkwandeling rond het Noordelijk eiland.

Wie: Natuurpunt Rupelstreek, Vogelwerkgroep Rupel

Waar: Schelle, Parking Tolhuis (Rupeldijk), einde Tolhuisstraat Schelle

Wandeling Rivierenhof Deurne

Een park van 130 ha, een gebied "Ter Rivieren". het loont zeker de moeite om hier met een bedreven gids van de natuur in de stad mee te komen genieten.

Wie: Natuurpunt Zuidrand Antwerpen