Resultaten in de buurt van 'Antwerpen'

Natuurgebieden in de buurt

Blokkersdijk

Antwerpen Groot gebied - Tussen 50 en 100 hectare
Op de Antwerpse Linkeroever ligt Blokkersdijk. Dit natuurgebied vlakbij de Schelde en de haven is met zijn verschillende biotopen een uitstekende plaats om vogels te kijken!

Wolvenberg

Antwerpen Middelgroot gebied - Tussen 10 en 50 hectare
Wolvenberg is het enige natuurgebied in de binnenstad van Antwerpen. Het ligt op een boogscheut van het station van Berchem, tussen de Posthofbrug en de Grote Steenweg.

Hobokense Polder

Antwerpen Zeer groot gebied - Meer dan 100 hectare
Tussen de Schelde, Hoboken en de industrie ligt de Hobokense Polder: de grootste brok natuur in Antwerpen Stad. De natuur kreeg hier vrij spel en er ontstond een waardevol en prachtig natuurgebied, met een grote verscheidenheid aan landschappen en een enorme rijkdom aan plantensoorten. Meer dan 500 verschillende planten en 360 verschillende paddenstoelen vinden hier hun thuis. In de late lente stelen orchideeën de show en tussen het gras kan je de bos- en de bijenorchis ontdekken. Ontdek hier een verrassend rustig decor met gallowayrunderen en konikpaarden.

Activiteiten in de buurt

D D

Plantenwerkgroep in de Steenbeemden

Vandaag spitsen we ons toe op het leren gebruiken van een flora en zullen dan tijd maken om planten te leren kennen.

Wie: Natuurpunt De Wielewaal

Waar: Kessel, Badhuis te Kessel

V V

Op zoek naar Vleermuizen

Na wat extra info aan de hand van een powerpoint gaan we op stap met een batdetector. Hopelijk kunnen we vleermuizen zien. Horen zal iets gemakkelijker zijn!

Wie: Natuurpunt Waasland vzw, Natuurpunt Waasland - Scousele

Waar: Steendorp, Natuurhuis

Terugdringen verbossing natuurgebied Haasop

Bosopslag in het natuurgebied Haasop voorkomt de verdere ontplooiing van de orchideeën Groenknolorchis, Moeraswespenorchis en andere zeldzame planten van kalkmoerassen en duinpannes.

Wie: Natuurpunt Waasland vzw

Waar: Beveren, zandpadje naast Fluxys-station t.h.v. de Koestraat

Ambachtelijk Weekend in het Saleghem Krekengebied

Tweedaagse tentoonstelling van 14 ambachten op het erf en de boomgaard van een oude schuur in Saleghem Krekengebied. Deze ambachten worden de ganse tijd gedemonstreerd. De standhouders zijn zeer aanspreekbaar en vertellen je graag over hun stiek. De infostand van Natuurpunt is de ganse tijd bemand!

Wie: Natuurpunt Waasland Noord, Vriendenkring Panneweel