Resultaten in de buurt van 'Antwerpen'

Natuurgebieden in de buurt

Blokkersdijk

Antwerpen Groot gebied - Tussen 50 en 100 hectare
Op de Antwerpse Linkeroever ligt Blokkersdijk. Dit natuurgebied vlakbij de Schelde en de haven is met zijn verschillende biotopen een uitstekende plaats om vogels te kijken!

Wolvenberg

Antwerpen Middelgroot gebied - Tussen 10 en 50 hectare
Wolvenberg is het enige natuurgebied in de binnenstad van Antwerpen. Het ligt op een boogscheut van het station van Berchem, tussen de Posthofbrug en de Grote Steenweg.

Hobokense Polder

Antwerpen Zeer groot gebied - Meer dan 100 hectare
Tussen de Schelde, Hoboken en de industrie ligt de Hobokense Polder: de grootste brok natuur in Antwerpen Stad. De natuur kreeg hier vrij spel en er ontstond een waardevol en prachtig natuurgebied, met een grote verscheidenheid aan landschappen en een enorme rijkdom aan plantensoorten. Meer dan 500 verschillende planten en 360 verschillende paddenstoelen vinden hier hun thuis. In de late lente stelen orchideeën de show en tussen het gras kan je de bos- en de bijenorchis ontdekken. Ontdek hier een verrassend rustig decor met gallowayrunderen en konikpaarden.

Activiteiten in de buurt

Sneeuwklokjeswandeling in het Babbelkroonbos

Een bezoek aan een recent aangekocht perceel dient zich aan als een pareltje: naast zeer veel sneeuwklokjes zijn er mogelijk al enkele andere voorjaarsbloeiers te bewonderen.

Wie: Natuurpunt Oude Spoorweg

Waar: Lint, parking begraafplaats , Bouwenstraat Lint

Z Z

Sneeuwklokjeswandeling met gids in het Babbelkroonbos

Op 26 februari kan je in het Babbelkroonbos mee wandelen en de grote sneeuwklokjestapijten bewonderen en mogelijk ook andere voorjaarsbloeiers zien, die de kop opsteken.

Wie: Natuurpunt Land van Reyen, Natuurpunt Oude Spoorweg

Waar: Lint, Begraafplaats Lint

Uitstap naar Hoge Venen - Opzoek naar korhoenders

Maart is een goede maand voor het waarnemen van het bijzonder zeldzame korhoen in de natuurgebieden van de Oostkantons.

Wie: Natuurpunt WAL, Natuurpunt Waasland - Scousele

Waar: Temse, Kaai Temse

VOGELS SPOTTEN OP HET NOORDELIJK EILAND

Vrijwilligers van Vogelwerkgroep Rupel maken elke eerste zaterdagmorgen van de maand een vogelkijkwandeling rond het Noordelijk eiland.

Wie: Natuurpunt Rupelstreek, Vogelwerkgroep Rupel

Waar: Schelle, Parking Tolhuis (Rupeldijk), einde Tolhuisstraat Schelle

Z Z

Begrazing in de Hobokense polder (thema-excursie)

Kies je voor jaarrond- of seizoensbegrazing? Voor paarden of runderen? Maak je afspraken met lokale landbouwers of kies je voor eigen dieren?

Wie: Natuurpunt Beheer