Renova kiest voor water

Renova kiest voor water
Renova, producent van tissue papier, heeft steeds een speciale band gehad met water. Het bedrijf bouwde een watermolen bovenop de bron van de ‘Almonda’, een Portugese rivier die hen het leven schonk door water, energie en zelfs een naam te geven: “Renova – Papierfabriek van de Almonda”
Een bedrijfssite bovenop een waterbron brengt een aantal ecologische verantwoordelijkheden met zich mee. Een reeks belangrijke investeringen in het productieproces en het merk wordt doorgetrokken in een mentaliteitswijziging van het personeel. Een pioniersreis waarbij het bedrijf een vooruitstrevende rol inneemt met focus op het beschermen van de bron, de omgeving en bij uitbreiding de hele planeet.
“Onze producten zijn verkrijgbaar in 60 landen van over de hele wereld.” klinkt het bij Renova. “Een duurzaam, grensoverschrijdend beleid is een absolute must. Investeren in natuur is de meest kostenefficiënte oplossing. Natuurpunt helpt ons met onze grootste uitdagingen: het vermijden van overstromingen en verdroging, het verzekeren van een goede waterkwaliteit en het waterzuiverend vermogen van de rivieren verhogen door te werken aan het herstel van natuurlijke gebieden en haar ecosystemen."
--
Renova lanceert vanaf midden december 2019 een nationale actie waarbij een deel van de opbrengst van verkocht toiletpapier rechtstreeks gaat naar meer natuur in Vlaanderen en Wallonië in samenwerking met Natuurpunt en haar Waalse zustervereniging Natagora. Het toiletpapier in papieren verpakking zal te koop worden aangeboden in verschillende supermarkten als Carrefour, Carrefour Market, Intermarché, Delhaize, Cora en Match en is herkenbaar aan deze sticker:
Krijg de natuur in je mailbox
Natuurberichten, heet van de naald. 3x per week