Permanentie schapenstal

Wegens corona is onze schapenstal (zie Activiteiten) voorlopig gesloten, maar we gebruiken deze periode voor een opknapbeurt van de stal.

In normale tijden is vanaf begin mei tot eind september de schapenstal op het Schupleer (Dijkbaan te Vorselaar) elke zondagnamiddag vanaf 13.30 tot 17 uur open voor het publiek.

Bezoekers kunnen dan in de stal terecht voor toeristische info over Vorselaar en omgeving, en uiteraard ook over onze natuurgebieden. Je kan er ook elke zondag genieten van een Gageleer of fruitsap, die in de stal of op ons prachtig terras in de boomgaard kunnen genuttigd worden.

Een groep vrijwilligers van Natuurpunt en VVV doen tijdens de zondagnamiddagen volgens een beurtrol permanentie in de schapenstal om bezoekers te ontvangen en te bedienen. Indien je zin hebt om bij deze leuke groep aan te sluiten en mee enkele permanentiebeurten op te nemen, geef dan een seintje aan Norbert ([email protected]  tel:  014 50 11 66).

Elk jaar voor de start van het toeristisch seizoen houden we een korte infovergadering voor de permanentievrijwilligers waar je alle praktische toelichting krijgt bij bijv. sleutels, inboedel, elektriciteit, schapen in de stal, werking composttoilet, documentatie om mee te geven aan bezoekers … .