Werkgroep ISIS vzw

Werkgroep Isis vzw is organiseert interactieve natuureducatie voor leerlingen van het kleuter-, lager- en secundair onderwijs en voor gezinnen.

Zo krijgen kinderen in hun directe leefomgeving natuurbeleving aangereikt. Door kinderen en jongeren interactief natuur te laten ontdekken, wekken we verwondering en bewondering op voor de natuur. Ze ontdekken het wonderlijke en complexe netwerk in de natuur en krijgen verbondenheid en respect voor alle levende wezens. Vanuit de verwondering voor natuur maakt Werkgroep Isis de leerlingen bewust van de ecosysteemdiensten van de natuur, van hun nut voor ons leefmilieu en van hun belang voor een duurzamere wereld.

Werkgroep Isis vzw wil bijdragen aan een wereld, waarin de volwassenen van de toekomst zich bewuster inzetten om een duurzamer leven uit te bouwen, met respect voor de natuur in de eigen omgeving en met begrip van de ecosysteemdiensten.

Studies tonen aan: hoe jonger kinderen positief in contact komen met natuur, hoe groter de kans dat er bij hen een zaadje wordt geplant om interesse te krijgen in natuur. Uw bijdrage helpt concreet om onze natuureducatie te continueren; en in een groter plaatje om de toekomstige generaties meer respect en liefde voor natuur bij te brengen.

Een klas beheert de houtkanten en steekt trots hun mutsaarden in de lucht.

Werkgroep Isis vzw

Word lid van Werkgroep Isis vzw

Werkgroep Isis vzw is een ledenvereniging en dient meer dan 600 leden te hebben om te kunnen blijven rekenen op werkingsmiddelen van het departement Omgeving. Met deze werkingsmiddelen en dankzij de enthousiaste inzet van vrijwilligers/gidsen organiseren we natuureducatieve activiteiten in Noord-Limburg.

Je kan kiezen tussen het individuele lidmaatschap van 5 euro per jaar. Of voor het gezinslidmaatschap van 7 euro per jaar.

Online lid worden en betalen kan hier.

Of stort het lidgeld op ons rekeningnummer met vermelding van 'lidgeld + adres (+ mailadres facultatief):
IBAN-rekeningnummer: BE40 4542 0739 5163, BIC-code: KREDBEBB.

Alle leden ontvangen 2 keer per jaar ons tijdschrift “Natuur & Milieu” met info over de werking van onze vereniging en krijgen korting op onze activiteiten.

Vacatures

Klasgidsen gezocht!

De vraag vanuit de scholen naar onze activiteiten is groot en dat is tof! We zoeken daarom extra vrijwilligers om ons te helpen.

Ken jij iemand die onder schooltijd een nieuwe hobby zoekt? Iemand die kinderen enthousiast wil maken voor natuur? Iemand met gouden handen die materialen wil knutselen? Of iemand die af en toe administratieve hulp kan geven?

Natuurkennis is niet noodzakelijk, wel goesting om veel bij te leren.
  • Je krijgt bij ons de nodige vorming om natuuractiviteiten voor klassen te begeleiden.
  • Je kiest zelf hoe vaak je wilt gidsen.
  • Je kiest zelf welke natuurthema's jou interesseren.

In ons vrijwilligersteam maak je vast en zeker nieuwe vrienden.
We organiseren voor ons team geregeld een leuke uitstap, een gezellig etentje, inspraakmomenten...

Vormingen voor (nieuwe) klasgidsen

Een lijst van geplande vormingen vind je op onze website.

Heb je interesse, wil je inschrijven of wil je graag meer info?

Stuur je gegevens en telefoonnummer naar [email protected]
Zij neemt contact op met jou voor een vrijblijvende kennismakingsbabbel.