Applicaties voor vrijwilligers

Icoon - Vrijwilligers - Helpende handen

Hieronder vind je meer informatie over de verschillende verenigingsapplicaties voor vrijwilligers.

Heb je niet de juiste rechten? Neem contact op met je verenigingscoach.

Wijzigen lokaal team

Hier kan je de samenstelling van je bestuur aanpassen.

Opgelet, functies als conservator en aankoper zijn niet zelf aan te passen in dit overzicht.

Rapporten & downloads

Van ledenlijsten tot je bestuurssamenstelling naar overzicht van ingevoerde werktaken tot een lijst van je natuurgebieden in beheer. Hier vind je alle rapporten en downloads waar je vanuit jouw functie toegang tot hebt.

Patrimoniumportaal

Met het Patriumonium Portaal raadplegen voorzitters, conservators en aankopers hun aankoopdossiers. Aankopers (met ondertekende aankopersovereenkomst) kunnen hiermee hun aanvragen aanmaken en indienen.

Beheerwerkenapplicatie (BWA)

Er zijn 3 modules in de Beheerwerkenapplicatie:

• Beheerwerken: aanvragen van beheerwerken aan de professionele terreinploegen, registreren van uitgevoerde beheerwerken
  • Gebruiksovereenkomsten: aanmaken en opvolgen van gebruiksovereenkomsten.
  • Begroting: Aanvragen en opvolgen van de jaarlijkse begroting.
  • Directe link naar de Beheerwerkenapplicatie

Mina-Digitaal

450 euro ondersteuning voor je afdelings/kern-werking

Afdelingen en kernen die jaarlijks via het online-platform de nodige basisinformatie indienen en voldoen aan de erkenningsvoorwaarden krijgen het forfaitair bedrag van € 450 aan Minamiddelen. Deze applicatie is toegankelijk voor voorzitters, secretarissen en penningmeesters van afdelingen en kernen + aangedragen beheerders voor Mina Digitaal

Zin in Natuurstudie?!

Financiële ondersteuning voor je studiewerkgroep

Natuurstudiewerkgroepen kunnen via een puntensysteem een aanvraag indienen voor een financiële ondersteuning. Deze applicatie is toegankelijk voor voorzitters en aangedragen beheerders voor Zin in Natuurstudie.

Natuurpunt- en Snuitfilmpjes

Neem een kijkje op onze Youtube kanalen met een verzameling van informatie die handig kunnen zijn als vrijwilliger bij Natuurpunt.

• Een directe link naar het kanaal van Natuurpunt kan je hier vinden.
  • Een directe link naar het kanaal van Snuit ka je hier vinden.

Ledenwerfapp (LAPP)

Met de ledenwerfapp kan je met je eigen smartphone, tablet of PC aan de slag om leden te werven en hun contactgegevens meteen op te slaan én door te sturen naar het secretariaat. Ook een domiciliëring kan je met enkele klikken regelen. Geen gedoe meer met invulstroken, moeilijk leesbare namen enzovoort!

Icoon - Wist je dat

Vragen?

Neem contact op met je Verenigingscoach.