14 Romantische wandelingen

Icoon - Leden - Vrijwilligers

Op pad met Valentijn

Van een rondje rond het Bootjesven tot een bezoekje aan île d'amour. Ga op pad in de natuur, en neem een lekkere picknick mee.

Liefde in de natuur

Hand in hand door het bos. Maar er zijn nog verliefde stelletjes in de buurt. Sommigen zijn goed verstopt, anderen moeten vechten om een hartje te veroveren, of zijn daar nu druk mee bezig.

Vliegende eekhoorns

Zag je al een paar eekhoorns wild door het bos lopen? De pluizige dieren zitten tussen december en februari in de paartijd en hun mating chase gaat er hevig aan toe. De mannetjes achtervolgen een vrouwtje om mee te paren en hebben daarbij nauwelijks oog voor hun omgeving. Je kan ze dan letterlijk door het bos zien vliegen.

Haas..tig

Een haas moet letterlijk tegen de concurrentie opboksen. De paartijd loopt van december tot augustus; rammen worden erg agressief en vechten (of rammelen) met andere mannetjes om een vrouwtje te veroveren. Ze rennen achter elkaar aan, grommen, springen in de lucht en maken al boksend op hun achterpoten uit wie met het vrouwtje mag paren. Een indrukwekkend schouwspel.

Provincie Antwerpen

Provincie West-Vlaanderen