Een vraag over je lidmaatschap van Natuurpunt? Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen.
Mijn lidmaatschap
Hoe word ik lid van Natuurpunt?
Vul het formulier in op onze website en kies voor een betaling van je lidgeld via online betaling of domiciliëring. Je ontvangt een bevestigingsmail na je registratie.
Heb je nog vragen hierover? Contacteer ons op 015 29 72 50.
Kan ik lid worden via een gewone overschrijving?
Ja dat kan. Via onderstaande gegevens kan je jouw lidgeld betalen. Na het verwerken van de betaling wordt jouw welkomstpakket samen met de lidkaart opgestuurd
- Bedrag: 38 euro
- Rekeningnummer IBAN: BE17 2300 0442 3321
- BIC: GEBABEBB
- Begunstigde: Natuurpunt, Coxiestraat 11, 2800 Mechelen
- Mededeling: Nieuw lid - Voornaam Naam, adres
Hoelang is mijn lidmaatschap geldig?
Een lidmaatschap bij Natuurpunt is 1 kalenderjaar geldig.
Als je lid wordt in de tweede helft van het jaar, moet je je lidmaatschap pas hernieuwen in december van het daaropvolgende jaar. Ook de abonnementen van de tijdschriften Natuur.focus of Natuur.oriolus lopen per kalenderjaar.
Hoe verleng ik mijn lidmaatschap?
Dat kan je heel makkelijk doen via onze website. Voor de betaling heb je drie opties: domiciliëring, online betalen of betalen via overschrijving.
Heb je nog vragen hierover? Contacteer ons op 015 29 72 50.
Ik ben mijn lidkaart kwijt. Wat nu?
Geen probleem! Laat het ons weten en we sturen je een nieuwe lidkaart op.
Vraag je nieuwe lidkaart aan bij Vera of Kristien via 015 29 72 50 of mail naar ledenservice@natuurpunt.be.
Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe doe ik dat?
We vinden het jammer je te zien vertrekken. Mocht je dit om een of andere reden toch willen doen, neem dan contact op met de ledenservice via 015 29 72 50 of ledenservice@natuurpunt.be.
Je kan je lidmaatschap altijd weer opstarten.
Een lidmaatschap cadeau geven
Hoe geef ik een lidmaatschap cadeau?
Geef je familie en vrienden een stukje natuur cadeau! Verras hen met een geschenklidmaatschap van Natuurpunt. Jij betaalt het lidgeld, zij ontvangen het welkomstpakket en genieten van alle leuke ledenvoordelen.
Vul hier het formulier in en stort het lidgeld (38 euro) op rekening IBAN: BE17 2300 0442 3321, BIC: GEBABEBB van Natuurpunt, Coxiestraat 11, 2800 Mechelen (met vermelding: "Geschenklidmaatschap voor naam begunstigde via website")
Heb je nog vragen hierover? Contacteer ons op 015 29 72 50.
Mijn gegevens wijzigen
Ik ben verhuisd. Hoe geef ik een adreswijziging door?
Proficiat met je nieuwe woonst. Vergeet niet je adresgegevens aan te passen, zodat je geen enkel nummer van Natuur.blad mist (enkel voor leden). Een adreswijziging invoeren is heel eenvoudig.
- Direct online (snel)
- Neem je lidnummer bij de hand en registreer je op deze website.
of - Ben je al geregistreerd, log dan hier in
- Ga naar de pagina van jouw gegevens
- Pas je gegevens aan en sla op.
- Lukt het niet online?
Vul het formulier voor adreswijziging in en wij doen de rest.
Mijn e-mailadres is veranderd. Hoe pas ik dat aan?
Je kan je e-mail adres aanpassen bij je persoonlijke gegevens nadat je ingelogd bent met je oude mailadres. Als je het wachtwoord niet meer weet, dan kan je hier een nieuw wachtwoord opvragen.
Indien je oude e-mailadres niet meer actief is en je daardoor geen nieuw wachtwoord kan opvragen, laat het even weten via het contactformulier, dan passen we je gegevens achter de schermen aan.
Je mailadres waarop je nieuwsbrieven ontvangt, pas je aan via de link die je onderaan elke nieuwsbrief vindt met je persoonlijke voorkeuren.
Ik verander van bank of van rekeningnummer en mijn lidmaatschap wordt betaald via een domiciliëring. Wat moet ik doen?
Download het domiciliëringsformulier, vul het in en stuur het op naar Natuurpunt Ledenservice Coxiestraat 11 2800 Mechelen of neem contact op met ledenservice@natuurpunt.be.
Ik wil mijn gegevens laten schrappen. Hoe doe ik dat?
Neem contact op met de ledenservice via 015 29 72 50 of via ledenservice@natuurpunt.be.
Je kan je eigen gegevens ook beheren door in te loggen op de website en je persoonlijke fiche aan te passen. Zo mis je geen enkel tijdschrift of aankondiging.
Natuur.blad
Ik wil Natuur.blad niet meer op papier ontvangen, maar digitaal via e-mail. Hoe regel ik dat?
We passen je gegevens graag aan als je contact opneemt met de ledenservice via 015 29 72 50, mail: ledenservice@natuurpunt.be of via onderstaand contactformulier (mijn abonnementen).
Registreren en inloggen
Voor de website van Natuurpunt is een andere login nodig, dan voor de winkel.
Ik kan mij niet registreren op de website. Wat nu?
- Ben je mogelijk al geregisteerd? Dan kan je hier een nieuw wachtwoord opvragen. Als je niet geregistreerd bent of niet met dat mailadres, dan krijg je daarvan een melding.
- Staat je partner ook vermeld op je lidkaart? Probeer dan via de eerste achternaam of met beide achternamen te registreren.
- Krijg je een melding dat je onder een ander e-mailadres bent geregistreerd. Probeer dan in te loggen met je oude e-mailadres. Na het inloggen kan je in je persoonlijke gegevens je e-mailadres wijzigen.
Indien je oude e-mailadres niet meer actief is en je daardoor geen nieuw wachtwoord kan opvragen, laat het gerust weten via het contactformulier, dan passen we je gegevens achter de schermen aan.
Lukt het niet om je te registreren op de website?
- Vul het onderstaande contactformulier in en vermeld zeker je lidnummer, dan kunnen we je registratie snel in orde brengen.
Het lukt niet om in te loggen op de winkel van Natuurpunt. Wat nu?
De login van Natuurpunt is helaas niet gekoppeld aan de login van de webwinkel van Natuurpunt. Omdat die website extern beheerd wordt, kunnen we je gegevens niet delen met onze partner. Als je al eerder besteld hebt, dan kan je proberen om een nieuw wachtwoord voor de winkel aan te vragen. Voor een nieuw account gebruik je het mailadres en de gegevens die gekoppeld zijn aan je lidmaatschap.
Mocht je hulp nodig hebben, kan je contact opnemen met de helpdesk van de Natuurpunt Winkel via 015-43 16 88 of het contactformulier op de website.
Fiscale voordelen
Telt het bedrag van mijn lidgeld mee voor het ontvangen van een fiscaal attest?
Neen, lidgelden worden door de fiscus niet beschouwd als een vrije gift. Je krijgt er namelijk iets voor terug (lidkaart, kortingen, ledenblad,...). Het is met andere woorden niet mogelijk om je lidgeld (38 euro) te betalen en daarbovenop 2 euro als vrije gift te storten om zo aan het minimumbedrag van 40 euro te komen.
Meer info over giften en fiscale voordelen