Wat kan jij doen als vrijwilliger bij Natuurpunt?

Vrijwilligerswerk

Er is werkelijk voor elk wat wils! Van noeste arbeid in de natuur tot warme soep maken voor die natuurwerkers, diersoorten inventariseren, pinten tappen tijdens het ledenfeest, nieuwe leden werven ... Of je nu alle dagen in het getouw wil zijn of één keer een halve dag per jaar, je bent van harte welkom.

Je hoeft geen ervaring of voorkennis te hebben. Iedereen is welkom en kan zich nuttig maken! Blader hieronder even door getuigenissen van vrijwilligers en laat hen je overtuigen. Via de oranje knop kan je laten weten dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk bij Natuurpunt. Wij bezorgen je gegevens dan aan de lokale vrijwilligersgroep die contact met je zal opnemen.

Of je kan rechtstreeks op zoek gaan naar de vrijwilligersgroep in je buurt en zelf met hen contact opnemen.

Ja, ik wil me inzetten voor de natuur in mijn buurt

Ik zoek een lokale afdeling

Ik zoek een lokale studiewerkgroep

Kom eens meedoen!

Verhalen van vrijwilligers

Ann Cuypers

Vrijwilliger aan het woord

Als je een dennenbos kan omvormen tot een gebied met enorm veel diversiteit, waar mensen van kunnen genieten, dan geeft dat enorm veel voldoening.

Ann, conservator van een natuurgebied
Johan Pieters natuurgids
Johan Pieters

Vrijwilliger aan het woord

Eén van de sterke punten aan Natuurpunt is dat het een beweging is van onderuit, waar samenwerking belangrijk is.

Johan, natuurgids
Fred Nevelsteen

Vrijwilliger aan het woord

De bedoeling van de fotografie is te laten zien hoe waardevol onze natuur kan zijn. Een breder draagvlak creëren voor natuurbeleving. Je moet mensen weten te ontroeren en aan te spreken.

Fred, vrijwilliger en natuurfotograaf
Farnoosh Kodododeh

Natuurliefhebber aan het woord

Ik hou ervan om op zoek te gaan naar zeldzame vogels, maar ik hou wel evenveel van het gezang van de merel in de tuin.

Farnoosh, vogelkijker
Peter De Ridder

Vrijwilliger aan het woord

Ik ga nog altijd geregeld de natuur in met gelijkgestemden en we ontdekken nog altijd nieuwe dingen. De verwondering blijft. Die verwondering wil ik ook overbrengen wanneer ik mensen rondleid.

Peter, natuurgids
Vrijwilliger Greet
Greet Cornelis

Vrijwilliger aan het woord

Als vrijwilliger in het bezoekerscentrum zie ik elke keer weer blije gezichten. Mensen hebben zoveel deugd van hun tijd in de natuur.

Greet, vrijwilligster in Bezoekerscentrum Het Grote Netewoud
Natuurgids Kristel
Kristel Keppens

Vrijwilliger aan het woord

Ik wil mijn enthousiasme over de natuur aan mensen meegeven.

Kristel, natuurgids
Juul De Witte

Vrijwilliger aan het woord

Er is altijd de kans dat je die super zeldzame soort gaat tegenkomen die je nooit had verwacht.

Juul, vrijwilliger bij de werkgroep vlinders