een dromenvanger

Brrr, heb jij wel eens een nachtmerrie gehad? Wij wel en daarom zijn we aan de slag gegaan en hebben we een dromenvanger gemaakt. Mét natuurschatten, voor extra leuke, lieve luilekkerlanddromen. De indianen bedachten dromenvangers om die nare nachtmerries te vangen en ze om te toveren tot fijne dromen. Doe jij de test en maak je eigen, unieke dromenvanger uit de natuur.

dromenvanger
OERRR

Wat heb je nodig?

• Een buigzame, dunne tak. Een wilgentak is dé perfecte tak om te buigen.

• Mooie veren, schelpen, takjes, bloemetjes of andere natuurschatten

• Touw

• Lijm of kleurrijk lint

• Voeg een extra toets toe met gekleurd lint om jouw dromenvanger mee te versieren

Hoe moet dat dan?

1. Zoek de perfecte (wilgen)twijg.
  2. Haal de schors en de zijtakjes eraf.
  3. Buig de tak tot een cirkel en maak de uiteinden aan elkaar vast met touw.
  4. Neem een lang lint (of touw) en maak het vast aan je cirkel.
  5. Trek het lint naar de overkant van je cirkel en wikkel het eromheen. Doe dit een paar keer zodat er een web ontstaat.
  6. Versier het web door schelpjes, bloemetjes, veren, … in het lint te knopen.
  7. Doe een druppeltje lijm op het schelpje of het kraaltje, dan blijft het goed zitten.
  8. Onderaan de dromenvanger knoop je een paar draden of koordjes met veren, takjes en bloemetjes. Maak het jezelf gemakkelijk en doe de kraaltjes eerst door de draad.
  9. Hang de dromenvanger boven je bed. Of geef hem cadeau.

Droom zoet van zure komkommertjes!

kind knutselt dromenvanger
Harald Six