Obsidentify

Weet je al dat je razendsnel dieren of planten kan herkennen?

illustratie obsidentify
Snuit

Ken je dat geel-zwarte diertje op de foto? Of net niet? Mooi! Want daar dient de beeldherkenningsapp Obsidentify voor. (Uitspreken als ‘Opsaidentefaai’.) Het is een gratis app die duizenden soorten wilde dieren en planten herkent. Je moet er alleen maar een foto van nemen.

Vroeger had je dikke boeken nodig om te weten te komen hoe die vlinder of dat bloemetje precies heette. Dankzij Obsidentify is er nu veel meer plaats voor koekjes in je rugzak, als je op expeditie trekt.

De app daagt je ook uit met challenges en je kan badges verdienen. Voor je het weet ben je een echte natuurkenner! Misschien ontdek je wel een heel zeldzame soort. Dat zou fantastisch zijn, want jouw foto’s helpen bij het onderzoek naar wilde planten en dieren in België. Met jouw huisdieren, kamerplanten of selfiesnuit help je de onderzoekers niet. Obsidentify dient enkel voor wilde planten en dieren van bij ons.

Het enige dat je moet doen is de QR-code scannen en de app installeren op je smartphone. Ben je nog een jonge Snuiter? Vraag het dan aan een oude. Je kan de app ook downloaden via de link, voor zowel Android als iOS

Challenge:

Installeer Obsidentify en zoek 5 verschillende planten of dieren. Tip: Planten lopen niet weg.

logo obsidentify