Waarom meedoen

infographic insectenzomer

Insecten in je gebied

In elk natuurgebied is er wel iets te vertellen over de insecten die er wonen.

Doe mee met de challenge en ontvang cijfers over de insectenwaarnemingen in jouw natuurgebied.

Nieuwe vrijwilligers

Werven nieuwe vrijwilligers: Voorzie tijdens je activiteit voldoende ruimte om kennis te maken met dit nieuwe publiek en andersom. Met een warm welkom kan je nieuwelingen overtuigen zich aan te sluiten bij je groep.

damme_geleide_wandeling
ceric_malfait

Communicatie

Alle activiteiten worden opgenomen in de kalender van de Insectenzomer en in de brede communicatiekanalen van Natuurpunt (Natuur.blad, campagnewebsite, sociale media, etc.).

doe mee met de insectenzomer webblokje

Nieuw publiek

Aantrekken nieuw en jonger publiek: waarom zou je alleen appen als dat ook samen kan? Stel jouw warme nest open voor ieder die geïnteresseerd is in insecten en natuur. Nodig mensen uit om aan te sluiten bij de afdeling of werkgroep. Of organiseer een insectenactiviteit voor het brede publiek.

Snuit

Insecten zijn een dankbaar onderwerp om met kinderen en gezinnen de natuur in te trekken. De uitgelezen kans om je Snuitwerking een stevige boost te geven en om kinderen een natuurbeleving te geven die hen bijblijft. Eens je het voelt kriebelen, wil je steeds weer de natuur in!

Natuurbeleving

Organiseer een activiteit en daag je deelnemers uit voor een 'makkelijke' micro-natuurbeleving. Je kan dit op maat van bedrijven, leerlingen, gezinnen, etc organiseren.

Natuurbeleving
Rosan Heremans