Voorstelling: biodiversiteit in de tuin

Nog plaatsen beschikbaar

Onze tuinen kunnen door een natuurvriendelijke inrichting en gericht beheer een grote soortenrijkdom herbergen. Door kleine maatregelen te nemen, waarvan de meeste eenvoudig toepasbaar zijn, kunnen ze een waardevolle bijdrage leveren aan de ondersteuning van biodiversiteit en klimaatbestendigheid.

Marc Espeel is een gepensioneerde bioloog met een passie voor natuur en natuurfotografie. Aan de hand van bijzondere foto’s uit zijn tuin – in het dorp van Nazareth (Oost-Vlaanderen) – geeft hij concrete voorbeelden van de grote soortenrijkdom die je in de tuin kan aantreffen. We maken kennis met de levenswijze en de gewoonten van tientallen tuingasten, zoals groene specht, ijsvogel, boomklever, bruine kikker, koninginnenpage, meikever, grote wolbij, wespspin en nog vele andere. Kom ze ontdekken tijdens deze lezing met indrukwekkende foto’s.

Inschrijven via de website van Natuurpunt. De deelnameprijs bedraagt € 5 p.p., of € 2,5 voor de houders van een vrijetijdspas. Na je inschrijving ontvang je een mailbericht met alle betaalgegevens. Geen e-mail ontvangen? Kijk dan even in je spambox. Aan de deur betaal je – enkel indien er nog plaatsen beschikbaar zijn - € 8.

Lezing & congres

Afspraakplaats

zaal 'De Komedie' in CC 'De Spil'
Hippoliet Spilleboutdreef 1 8800 Roeselare België