Natuur.huis Villa Castrum

Teambuilding organiseren
Icoon - Bezoekerscentrum
Vergaderen in het groen

De vrijwilligers van Natuurpunt, Natagora en Natuurmonumenten heten je welkom in het pop-up bezoekerscentrum Villa Castrum!

maandag: Gesloten
dinsdag: Gesloten
woensdag: Gesloten
donderdag: Gesloten
vrijdag: Gesloten
zaterdag: Gesloten
zondag: 14:00-17:00 of op aanvraag!

Rue de Caster 1 4600 Visé België
Zien en doen

In en rond Hoeve Caestert nemen we je mee in verleden, heden en toekomst van het grensoverschrijdend natuurbeheer op onze prachtige Sint-Pietersberg.
Villa Castrum is de ideale tussenstop tijdens je wandeling. De expo zet al je zintuigen aan het werk rond de wonderlijke fauna en flora, en een magnifieke maquette toont het kasteel en Hoeve Caestert in hun oude glorie. Laat je onder het genot van een biologisch of streekeigen drankje charmeren door deze historische site.

Hoeve Caestert is eigendom van de Waalse overheid. Tot eind 2024 zal er een participatief proces plaatsvinden om een toekomstvisie voor de site op te stellen binnen het kader van natuurbeheer en ecotoerisme, zodat we samen Villa Castrum verder kunnen uitbouwen tot het gezicht en de stem van onze natuur.

Cafetaria

Tijdens de openingsuren kan u komen genieten van een duurzaam drankje. Alles op onze kaart heeft een biolabel, en is zo lokaal mogelijk geproduceerd. U vindt bij ons dus een heerlijk aanbod aan fruitsappen, maar ook fantastische bieren. Kom ze proeven!

Winkel

Er is een select aanbod van items die een link hebben naar de streek of aanwezig fauna/flora.

Op stap met een gids

Voor wandelingen in de streek, kan u beroep doen op één van onze vrijwilligers. Stuur een mailtje  naar [email protected] en we helpen u graag verder.

Bereikbaarheid

Villa Castrum is gevestigd in Hoeve Caestert, op het gelijknamige plateau. Het gebied is afgesloten voor auto’s.  Parkeren kan onder de brug van Kanne (Riemst), op de parking D’n Observant (Maastricht) of ter hoogte van Rue Collinet (Lanaye), waarna u al wandelend de hoeve kunt bereiken. Voor mindervaliden, gelieve vooraf te mailen om de parkeermogelijkheden te bespreken.

Rondom de hoeve kan u talloze wandelingen maken. De meeste zijn buggyvriendelijk.