Vliegende mussen

18 feb 2022
Lokaal nieuws
Organisatie

Noteer zondag 13 maart met stip in je agenda: dan houden we onze jaarlijkse Algemene Vergadering. We overlopen en evalueren het voorbije jaar en kijken naar het jaar dat komt. Stemgerechtigd lid, vrijwilliger, gewoon lid of gewoon geïnteresseerd? Afsluiten doen we met een glaasje bubbels. Iedereen is welkom! Omwille van corona vragen we je om vooraf in te schrijven.

Wat kun je zoal verwachten?

De Algemene Vergadering (kortweg AV) kan voor iedereen een interessante ervaring zijn. Je leert er heel wat bij over Natuurpunt Gent. We blikken allereerst terug op het afgelopen jaar: wat hebben we bereikt? Maar ook: wat ging er minder goed? En: hoeveel heeft het jaar ons gekost of opgebracht en wat zijn de leerpunten? We kijken ook vooruit naar de uitdagingen en kansen voor het komende jaar. Daarbij kunnen we ons spiegelen aan het meerjarenplan 2022-2026 - ook al een belangrijk gespreksthema op de vorige AV, net als de resultaten van de vrijwilligersenquête.

Waarschijnlijk zullen we dit jaar op de AV ook een statutenwijziging voorleggen. Die is nodig om ons te conformeren aan de nieuwe Vennootschapswet. Als we inderdaad de statuten wijzigen, spreken we van een statutaire algemene vergadering. We zullen de stemgerechtigde leden daar tijdig van verwittigen.

Afsluiten doen we met de formele onderdelen, waarbij de stemgerechtigde leden stemmen over het jaarverslag, de jaarrekening, de begroting en de wijzigingen in het bestuur. Tussendoor voorzien we ook een pauze, mogelijk met een kort kwisje over het afgelopen jaar.

Tot slot: wie geïnteresseerd is om een mandaat op te nemen als bestuurder in deze boeiende en uitdagende vereniging, of een bepaald aspect van het algemene verenigingsbestuur wil opnemen, is uiteraard extra welkom.

Echt afsluiten doen we met een glaasje bubbels of ander lekkers. We klinken op het afgelopen jaar, en op de toekomst.

Praktisch:

• Zondag 13 maart van 9.30 tot ongeveer 12.30 uur
  • Locatie: Klimaatloods Natuurpunt in Gentbrugge. Adres: Weverbosdreef 1, 9050 Gentbrugge. Opgelet, dit is een weg waar je met de auto niet in mag. Je komt dus best te voet, met de fiets of het openbaar vervoer. Kom je met de auto, dan rij je best via de straat Houw: op het einde daarvan kun je de Weverbosdreef oversteken en kom je meteen uit aan de loods.
  • Schrijf je hier in. Stemgerechtigde leden ontvingen al een aparte uitnodiging via mail en hoeven niet nog apart in te schrijven.

Graag tot dan!

> Terug naar website Natuurpunt Gent - Nieuws