Tony Van den Broeck

Algemene Vergadering 2023: nieuwe bestuurders en meer!

1 mrt 2023
Lokaal nieuws

Op zaterdag 25 februari was het weer zover: na enkele digitale jaren werd er weer fysiek verzamelen geblazen om te horen wat er allemaal gaande is in onze afdeling, om gedachten uit te wisselen, maar bovenal: om samen te zijn als Natuurpunters.

Die avond was het immers onze Algemene Vergadering, of AV. De Algemene Vergadering is het moment waarop iedere kern of werkgroep enkele hoogtepunten van het afgelopen jaar toont. Het grotere plaatje van onze Natuurpunt-werking wordt daarmee gelegd, en we beseffen opnieuw heel goed waarvoor we het doen.

Op een Algemene Vergadering moet er echter ook gestemd worden. Natuurpunt is een democratische vereniging: al onze leden hebben op deze manier inspraak in het bestuur, iets wat we goed moeten bewaken.

Wat altijd gestemd wordt, is enerzijds de kwijting van het bestuur: hebben ze hun taak het voorbije jaar goed uitgevoerd? Anderzijds moeten we altijd eens naar de financiën van het afgelopen jaar kijken, en indien relevant ook enkele posten voor het komende jaar bespreken. Daarnaast moeten we ook onze vertegenwoordigers in de nationale AV’s goedkeuren.

Wat van jaar tot jaar verschilt, is de stemming over afdelings- en kernbesturen. Kern Willebroek had dit jaar echter een nieuwe penningmeester, wat goedgekeurd moest worden. Daarnaast wilden Mario Engels en Silvana Götz het afdelingsbestuur vervoegen.

Nadat alle stemmen geteld waren, bleek dat alles duidelijk goedgekeurd was. Silvana zal Nils Iwens vervangen als secretaris van de afdeling. We bedankten Nils dan ook voor zijn inzet het afgelopen jaar. Daarnaast nemen we in het afdelingsbestuur ook afscheid van Filip Van den Wyngaert en Ann Ongena, die beide voor dit Natuurpunt-engagement helaas minder tijd hebben. Ook zij zijn bedankt voor hun jarenlange inzet, maar we zijn blij dat we hen nog voldoende zullen terugzien op andere plaatsen.