Natalie Sterckx

25 jun 2023
Lokaal nieuws
20 jaar Natuurpunt

DIEPENBEEK - 25 juni 2023 - Zaterdag en zondag trokken bijna 100 teams met een kano, fiets of te voet door de Limburgse natuur voor Expeditie Natuurpunt. Elk team zamelde minstens 1.500 euro in maar heel wat teams deden nog een extra duit in het zakje. Zo kan deze editie afsluiten met 257.903 euro voor meer natuur in Vlaanderen.

Zondagavond maakte Patrick Meire, ondervoorzitter van Natuurpunt, het totaal ingezamelde bedrag bekend: 257.903 euro. “Het is fantastisch dat zoveel mensen zich zo ingezet hebben om de natuur in hun buurt te steunen. Allereerst door geld in te zamelen en daarna door dit weekend de uitdaging aan te gaan, op avontuur te gaan en te zweten voor betere natuur. Het geld gaat integraal en rechtstreeks naar het natuurgebied dat het team koos. Zo zullen 74 Natuurpuntgebieden er alleen maar beter op worden.”

Zo’n weekend op poten zetten kan alleen maar dankzij de tomeloze inzet van heel wat Natuurpunt-vrijwilligers. “Dit weekend leidden 8 verschillende routes naar Diepenbeek. Op maar liefst 24 locaties zorgden Natuurpuntvrijwilligers voor bevoorrading op de rustposten, eten en drinken op de campings en een welkomstcomité bij de aankomst. En voor heel veel gezelligheid!”, zegt Jasmien Hillen, coördinator Expeditie Natuurpunt.