Grote bijkomende aankoop op Kesterheide, 6 hectare

23 dec 2015
Natuurbericht
Natura 2000

Eind december hebben nog een belangrijk extra deel Kesterheide (Gooik) kunnen bijkopen van een privé persoon. Mooie bosgebieden die prachtig aansluiten bij de kernen in het Europese Natura 2000 gebied. Het wordt al een behoorlijk 'gebiedje' intussen! - Zie overzichtskaart

Wil je hier je financiële steentje aan bijdragen? Dat zou ons goed verderhelpen want we krijgen een deel subsidies (om Europese en Vlaamse natuurdoelen te realiseren), maar zowat 30% moeten we zelf verzamelen. Stort je gift op rekening BE56 2930 2120 7588 van Natuurpunt en vermeld "Project 9233 Kesterheide" (fiscaal attest vanaf 40 euro). Zie ook www.kesterheide.be voor info over cadeaubox Kesterheide en gratis wandelkaart.

Momenteel werken we aan een inrichtings- en beheerplan in overleg met sportraad, jeugdraad, mountainbike- en ruiterclub zodat iedereen er zich nog meer dan vroeger welkom zal voelen. We gaan het ontwerp-beheerplan verder afstemmen met o.a. gemeente, milieu- en landbouwraad, Vlaamse overheid en uiteraard onze leden en de buren.