Natuurpunt CVN wordt Natuuracademie!

4 dec 2021
Opleiding: Educatie
Verenigingswerking
Vorming
Webmigratie

Het is zover. We hebben een nieuwe naam. Natuurpunt CVN wordt Natuuracademie.

Natuurpunt CVN is in 2016 ontstaan uit een fusie tussen Natuurpunt Educatie en CVN (Centrum Voor Natuur- en milieueducatie). We werden een open netwerk, verankerd in Natuurpunt.

Waarom een nieuwe naam?

Zes jaar verder is onze werking sterk uitgebreid en vernieuwd. Daarom kiezen we een naam die uitstraalt waar we voor staan. We zijn een academie, een plek waar mensen samenkomen om te leren over hun passie: natuur, en alles wat daarmee samenhangt. En we creëren hiervoor nieuwe plekken, binnen, buiten of online. We blijven streven naar steeds betere kwaliteit van onze activiteiten in een open academie, voor íedereen. En dat is te merken aan onze thema’s, prijzen of gekozen leerplekken.

Een nieuwe naam geeft ook kracht aan onze nieuwe slogan: beleef en leer. Want we leren vanuit ervaringen, op nieuwe manieren. We leren van elkaar, al doende. Graag samen met jullie.

De naamswijziging zal pas in het voorjaar zichtbaar worden op al onze communicatiekanalen. Leden van het open netwerk en samenwerkingspartners kunnen alvast de huisstijlgids raadplegen.