Vogelcursus voor beginners in voorjaar 2023

23 dec 2022
Lokaal nieuws

Onze Beverse kern organiseert samen met de kern Haven in het voorjaar van 2023 een korte vogelcursus voor beginners. De cursus bestaat uit vier theorielessen en vier uitstappen van begin februari tot eind mei.

Geniet jij ook zo van die prachtige vogels in je tuin of op je wandelingen? Dan ben je niet alleen, want vogels kijken is populair tegenwoordig. Vorig jaar namen meer dan 50.000 mensen deel aan het Grote Vogelweekend van Natuurpunt. Maar hoe begin je daar aan? Vind je het moeilijk om de verschillende soorten uit elkaar te houden? Ben je geïnteresseerd in leuke en boeiende weetjes over vogels? Dan is deze cursus zeker iets voor jou. Je leert op een aangename en laagdrempelige manier de meest voorkomende vogels van bij ons (her)kennen en je komt meer te weten over hun bijzondere leven en gedrag.

De cursus bestaat uit vier theorielessen en vier uitstappen. Lesgever is Johan Vercauteren, bezieler van de grote vogelcursus van Natuurpunt Waasland kern Zuid.

Theorielessen: telkens op donderdagavond, in polyzaal 2 van het cultuur centrum Ter Vesten in Beveren, van 19u30 tot 22u:

• 2 februari
  • 16 februari
  • 2 maart
  • 30 maart

Uitstappen: telkens op zaterdagvoormiddag:

• 18 maart (9u-12u) in Hof ter Saksen
  • 22 april (9u-12u) in het Stropersbos
  • 6 mei (5u30-8u30) in de Lisdodde-Melkader in Kallo
  • 27 mei (9u-12u) in Doelpolder Noord

Voor de uitstappen kan er gecarpoold worden.

Prijs: € 60 euro (leden), € 80 (niet-leden), € 12 euro (kansentarief UiTPAS Reynaert).

Inschrijven kan hier. Wacht niet te lang, want het aantal plaatsen is beperkt!