Frank Maes

Wildeplantenbeurs in de Bourgoyen-Ossemeersen (zondag 8 mei)

23 mrt 2022
Lokaal nieuws
Organisatie

Na twee jaar wachten is het weer zover! Op 8 mei, tussen 10 en 18 uur, ben je welkom op onze Wildeplantenbeurs. Ook dit keer vormen ons Natuur.Café en de Bourgoyen-Ossemeersen het decor voor dit fijne evenement waar je plantjes kunt kopen en gezellig kunt blijven plakken. We plannen verschillende activiteiten, voor ieder wat wils! Onze vrijwilligers ontvangen je met open armen.

Plantjes, drankjes en meer

Aan de kraampjes vind je een aanbod van inheemse planten, kruiden en waterplanten. De vrijwilligers geven je met plezier een woordje uitleg over de planten en hun wensen en noden. Heb je na al dat shoppen honger of dorst gekregen? Dan kun je terecht aan onze bar met een ruim aanbod aan biologische en fairtradedrankjes. Geniet met een drankje in de hand van ons zonneterras met een streepje muziek op de achtergrond. Ook voor de kleinsten valt er van alles te beleven.

Lighteditie

Omdat de COVID-pandemie voor heel wat onzekerheid zorgde, liggen nog niet alle activiteiten volledig vast. Houd daarom zeker deze pagina en onze sociale media in het oog om op de hoogte te blijven van alles wat er die dag te beleven valt! Hopelijk ben je intussen even enthousiast als wij? Graag tot dan!

Feestcontainer van Natuurpunt houdt halt op de Wildeplantenbeurs

In 2021 mocht Natuurpunt twintig kaarsjes uitblazen. De vereniging viert haar verjaardag met een feestelijke container die heel Vlaanderen doorkruist. De container is een soort mobiel mini bezoekerscentrum, waar je meer informatie krijgt over Natuurpunt en je van bovenop de container een uitzicht hebt over de plaatselijke natuur. De container zou vorig jaar al halt houden bij Natuurpunt Gent, maar door corona kon dat niet doorgaan. Daarom krijgt hij nu een stekje in de Bourgoyen-Ossemeersen, tijdens het weekend van de Wildeplantenbeurs. Kom je plantjes kopen en genieten van de gezellige sfeer? Neem dan zeker ook een kijkje in en op de container.