Project Geveltuinen Oost-Vlaams-Brabant

Werking
Natuuracademie

Looptijd: 2021-2024

Natuuracademie brengt biodiversiteit naar 6 gemeenten uit Oost-Vlaams-Brabant. Als je inwoner bent van 1 van deze gemeenten (link naar lijst hieronder) leggen wij jouw geveltuin of groene voortuin aan. We komen met een bakfiets vol plantgoed en waar mogelijk ondersteund door een lokale vrijwilliger van het OCMW.

We komen langs in verschillende gemeentes in het arrondissement Leuven om jouw gevel of voortuin te verfraaien. Je kan zelf de planten kiezen uit een aantal aangeboden plantenpakketten met onder andere verschillende klimplanten, vaste planten en struiken. Of je kan kiezen voor een pakket dat we zelf samen stellen op basis van de hoeveel zon die de planten krijgen.

Geveltuinen voor en na
Stijn Vranckx

Tijdens de vergroeningswerken kan je een babbeltje slaan met onze moedige vrijwilligers, medewerker en jouw buren. Vergroening en vergroting van sociale cohesie gaan zo hand in hand!

Als voorbereiding organiseerden we een vergroeningscursus in Leuven, daarna startte het aanleggen van de geveltuinen en groene voortuinen. Dit zijn de deelnemende gemeenten waar we aan de slag gaan:

• Zoutleeuw
  • Bertem
  • Bekkevoort
  • Lubbeek
  • Rotselaar
  • Kortenberg
Geveltuinen

De bijkomende subsidies van het Agentschap Natuur en Bos en je gemeente laten de deelname van minstens 20 inwoners in jouw gemeente toe voor slechts 30 euro. 5 Inwoners met beperkte financiële middelen hoeven geen € 30 te betalen.
De volgende vergroeningsronde begint dit najaar, kijk even of je in een deelnemende gemeente woont en haast je om meer te weten en je in te schrijven door hier te klikken.
Heb je verder nog vragen over dit vergroeningsproject? Of heb je geen toegang tot internet om je in te schrijven? Dan kan je terecht bij [email protected]

Project in samenwerking met Interleuven en met steun van Agentschap Natuur en Bos

Stijn Vranckx