Leden & middelen werven

Het draagvlak voor natuur in Vlaanderen groeit. Steeds meer mensen laten zien dat ze achter Natuurpunt staan en worden lid. Nooit eerder ontving Natuurpunt meer giften, zowel van donateurs als van bedrijven. Steeds meer mensen nemen Natuurpunt op in hun testament.

Hoe kan jouw afdeling of regio daaraan meewerken ? Hoe overtuig je nog meer mensen om lid te worden of om Natuurpunt financieel te steunen? Hoe werf je giften of ga je samenwerkingen aan met bedrijven? Je leert het in onze opleidingen.

Fondsenwerving

Een lokale werking uitbouwen en een natuurgebied beheren: het kost handenvol geld. Daarvoor werf je fondsen bij je eigen leden, bij de omwonenden van je natuurgebied, bij bedrijven uit de buurt, bij andere verenigingen ...

De ene groep organiseert speciale activiteiten, zoals een jaarlijkse eetdag en een kalenderverkoop. De andere bouwt een goede relatie op met donateurs of focust op inkomsten via sponsoring, schenkingen of legaten.

Tijdens deze workshop krijg je een breed overzicht van alle ervaringen binnen Natuurpunt. We inspireren je met tips en tricks om je draagvlak te vergroten, een relatie op te bouwen met donateurs, sponsors te vinden en mensen aan te moedigen om jouw projecten op te nemen in hun testament. Je krijgt ook een zicht op de ondersteuning die de dienst Marketing kan geven bij al jouw plannen.

Praktisch: De workshop duurt 2 uur

Ledenwerving

Hoe overtuig je mensen om lid te worden van Natuurpunt? Welk verhaal vertel je? Hoe werf je leden via je afdelingswebsite? En hoe behoud je die leden?

In deze infosessie krijg je tools om zelf aan de slag te gaan. We oefenen het ledenwerfpraatje via een rollenspel en je kan vragen stellen. Je hoort ook welk materiaal en welke ondersteuning de dienst Marketing biedt. En hoe je een mooie ledenwerfstand bouwt.

Natuurpunt heeft meer dan 130.000 leden die mee de Vlaamse natuur beschermen. Toch is het potentieel veel groter. Want hoe meer leden, hoe luider onze stem. Wist je dat lidgeld ook een belangrijke bron van inkomsten is voor onze organisatie en voor je afdeling? Werf mee. We hebben je hulp echt nodig.

Praktisch:

• De workshop duurt 2 uur
  • Online of live
  • Gratis voor actieve vrijwilligers

Samenwerken met bedrijven

Bedrijven drukken vaak een stevige stempel op de natuur door hun transport, productietechnieken of ligging. Gelukkig beseffen ze meer en meer dat ze met grote en kleine initiatieven iets kunnen terugdoen voor de natuur.

In deze workshop leer je hoe je bedrijven aanspreekt om een gift te doen voor je project. Wat werkt? Wat niet? Welke respons mag je verwachten? Welke ondersteuning kan de dienst Marketing bieden?

Praktisch: de workshop duurt 2 uur

Geld inzamelen voor je Expeditieteam

Minstens 1500 euro inzamelen voor je favoriete natuurgebied? Het lijkt een enorme uitdaging. Maar met onze tips en tricks bereik je je doel in no time.

We hebben voor jou een adviespanel samengesteld: een expert communicatie en een overlever van een vorige Expeditie Natuurpunt. Benieuwd hoe zij erin slagen om elk jaar duizenden euro's in te zamelen? Bekijk dan zeker de webinar!

Praktisch: de webinar duurt 1 uur

Bekijk de webinar >>

Icon
Icoon - Wist je dat

Vragen?

Neem contact op met je verenigingscoach.