Bushcraft West

Bushcraft West organiseert samen met Natuurpunt Natuuracademie bushcraft- en survivalactiviteiten in West-Vlaanderen.

Welkom bij Bushcraft West!

Bushcraft West werd in 2015 opgericht en ondertussen kan onze vzw op een fijn team enthousiaste vrijwilligers rekenen. Het is ons doel om onze passie voor bushcraft en natuur te delen en mensen samen te brengen rond het kampvuur. Als netwerkpartner van Natuuracademie zijn wij ook al jaren betrokken bij het Groot Buschraftweekend van Natuurpunt en staan wij in nauw contact met heel wat Natuurpunters.

Wij zijn gepassioneerd door de natuur, ‘basic’ kamperen, het buitenleven en oude technieken. We delen dit graag met ons gezin en onze vrienden, of als begeleider, gids of instructeur tijdens diverse workshops en weekends. Bushcraft gaat voor ons over leven met en in de natuur, met veel respect voor de natuur en bovenal over de nodige kennis en vaardigheden om je er thuis te voelen. Dit hebben we geleerd door eerst en vooral zelf gewoon veel te proberen en te oefenen. Dit in onze achtertuin en in de Ardennen, maar ook bij trektochten in het buitenland, tijdens kanotochten doorheen de Zweedse ongerepte bossen en tijdens bushcraftweekends, cursussen en jaaropleidingen in België, Nederland en de UK.

We proberen om onze activiteiten hoofdzakelijk te organiseren in West-Vlaanderen. Onze mooie natuur dicht bij huis wordt nog door velen onderschat en soms onbemind. Wij geloven dat er nog voldoende snippers natuur overgebleven zijn om te proeven van bushcraft, natuurbeleving en buiten spelen in het algemeen.

Wij zijn een vzw, wat betekent dat alle inkomsten terugvloeien naar de organisatie voor materialen, organisatiekosten en de uitbouw van een vrijwilligersnetwerk. En ondertussen blijven we spelen: Bushcraft is heel veelzijdig en leer je een leven lang. Onderweg laten we je graag kennis maken met deze bijzondere wereld!

Tot bij het kampvuur,

Lynn, Patrick & Peter