5x Wandelen voor Kom op tegen Kanker

Icoon - Leden - Vrijwilligers

Kom op en wandel

Wandelen is goed voor lichaam en geest. Trek je wandelschoenen aan en ga op stap. Al na 30 minuten voel je dat het wonderen doet. En net omdat wandelen zo gezond is, openen Kom op tegen Kanker en Natuurpunt in elke Vlaamse provincie een Kom op tegen Kanker-wandelpad. Onderweg geniet je van een gedicht: poëzie van een bekende dichter, speciaal geschreven en gebrand in een houten paal, om even stil te staan. Je kunt het gedicht ook beluisteren. Als je de QR-code op de paal scant, leest niemand minder dan de dichter zelf het gedicht voor je voor.

Wandelen in het groen is goed voor de gezondheid

Wandelen is gezond voor lichaam en geest. Het verlaagt het risico op bepaalde ziektes, zoals kanker. Ook mensen die ziek zijn, hebben baat bij wandelen. Daarom hebben Kom op tegen Kanker en Natuurpunt in elke Vlaamse provincie een Kom op tegen Kanker-wandelpad uitgetekend, in een groene omgeving. En dat laatste is niet toevallig, want is wandelen op zich al gezond, dan is wandelen in het groen dat des te meer. De biologen en professoren Hans Van Dyck en Patrick Meire leggen uit waarom wandelen in de natuur ons zoveel goed doet.

Kom op tegen Kanker - Interview Hans Van Dyck en Patrick Meire
KotK
Hans Van Dyck en Patrick Meire
Download je gratis gids #Natuurisgezond
NP

#Natuurisgezond, jouw gids om gezond gelukkig te worden in de natuur

Meer tijd doorbrengen in de natuur en meer bewegen is een sleutel naar een gezonder en gelukkiger leven. Maar hoe begin je er aan? In onze gratis gids vind je heel wat praktische en haalbare tips.

Vraag je #Natuurisgezond gids aan