Natuurpunt heeft me gebeld

Icoon_Groot - Smartphone 2

Waarom belt Natuurpunt me op?

Natuurpunt contacteert soms mensen per telefoon in verband met bepaalde acties rond ledenwerving of het hernieuwen van je lidmaatschap. Via de telefoon kan een echte dialoog gevoerd worden en dat staat ons toe om je te informeren over onze werking en hoe je ons hierbij kan steunen. We komen op voor de bescherming van de natuur in je buurt. En zo kunnen we je persoonlijk de vraag stellen of je ons hierbij wil steunen door lid te worden of je lidmaatschap te hernieuwen. Hartelijk dank dat je even de tijd nam om te luisteren.

Hoe weet ik dat er geen fraudeur belt?

Natuurpunt belt (oud) leden op met de vraag om lid te worden of om het lidmaatschap te hernieuwen. Dit gebeurt via het telefoonnummer +3292981304.

Waarom wordt het telefoongesprek opgenomen?

Om de kwaliteit van onze telefonische acties te waarborgen en bij te sturen, nemen we volledige of delen van gesprekken op. Dit wordt ook telkens vooraf door de medewerker gemeld. De gesprekken kunnen ook aangewend worden om eventuele klachten uit te kunnen klaren. Het opgenomen gesprek dient daarnaast als mondelinge bevestiging wanneer iemand een lidmaatschap wil aangaan of hernieuwen.

Is het veilig om mijn rekeningnummer te geven via de telefoon?

Indien je een lidmaatschap wil aangaan via domiciliëring, vragen onze call agents je rekeningnummer. Het doorgeven van je rekeningnummer per telefoon is veilig. Met een rekeningnummer alleen, kunnen fraudeurs niets aanvangen. Het is de combinatie van je mondelinge toestemming via de telefoon en je rekeningnummer waarmee we een domiciliëring kunnen opstarten. Geef echter nooit paswoorden of pincodes door via de telefoon.