Bos voor iedereen & Plant for the Planet

2 sep 2022
Lokaal nieuws

Plant fort he PLanet is een internationale organisatie die zich inzet voor meer bos en daar ook wereldwijd fondsen voor inzamelt. Bos voor Iedereen, het bosproject van Natuurpunt dat tot doel heeft om 700 ha nieuw bos te realiseren, is partner van Plant for the Planet. De organisatie was heel geïnteresseerd in onze aanpak hier in Vlaanderen. Eind augustus mochten we met Samantha Davalos van Plant fort he Planet op terreinbezoek in het Hoombos in Haaltert, een mooi voorbeeld van hoe wij als Natuurpunt nieuw bos realiseren samen met enthousiaste vrijwilligers. Werkwijze, soortenkeuze, betrokkenheid van vrijwilligers, aanpak, toekomstplannen enz. kwamen allemaal aan bod! Binnenkort kan je haar verslag inkijken op het platform van Plant for the Planet.

Foto: Samantha Davalos (Plant for the Planet) omringd door vrijwilligers Bob en Jo van Afdeling Haaltert.