Gezocht: enthousiaste lesgevers natuurbeheer

Voor vrijwilligers
Vorming
Webmigratie

Natuurbeheer en ecologie: interesse om lesgever te worden?

We leggen een lesgevers-pool aan van vrijwilligers voor de cursus natuurbeheer. Ben je geïnteresseerd om mee les te geven in één van de onderwerpen? Laat van je horen en stuur een mail naar [email protected] & [email protected]

Wij zorgen voor lesmateriaal (een Powerpoint-presentatie van een 50 dia's voor 2,5 uur les) waarmee je aan de slag kan.

Nog onzeker of zit je met vragen? Contacteer ons! Geef aan waarover je kan les geven, de regio en wanneer.

Onderwerpen, waarvoor we lesmateriaal beschikbaar hebben (alles in functie van de natuurbeheerder):
  • soorten
    • soorten als indicator voor het milieu (Ellenbergwaarden) en voor natuurtypes
    • soortspecifiek beheer
    • ongewenste of invasieve soorten en het beheer ervan
  • biotopen beheren
    • graslanden en ruigtes
    • struweel en bos
    • stromend en stilstaand water
    • heide
    • slikken en schorren
  • geologie, bodem, bodemchemie (voedingsstoffen, grondwater, zuurtegraad, ...)