Ivan Vandersmissen

14 feb 2024
Lokaal nieuws
Organisatie

Vrijwilligers en bestuursleden van Natuurpunt Alken hebben op 14 febrari in de Laagbulsstraat de nodige schermen geplaatst in functie van de jaarlijkse paddenoverzet. Buurtbewoonster Karin de Waal, zal zowel de overzet als inventarisatie voor haar rekening nemen. Voor de voorbereidende werken konden we dit jaar onder meer rekenen op een piepjonge kracht, in de figuur van Jules Digneffe, die op bezoek was bij zijn opa en graag enkele uurtjes vrijmaakte om een handje te helpen.

Dit jaar doen we geen overzet meer in de Meerdegatstraat, omwille van de enorm lage aantallen padden vorig jaar. Toch houdt bestuurslid Willy Hanssen, die de acties coördineert, een oogje in het zeil om toch overstekende padden een handje te helpen.

Karin de Waal liet weten dat ze tot nu toe al 15 padden heeft overgezet van de straatkant naar de mooie vijver aan haar woning.