Persuitnodiging zondag 26/6/2016: Aankomst Expeditie Natuurpunt in aanwezigheid van minister Joke Schauvliege

22 jun 2016
Natuurbericht

Wat:

In Vlaanderen kan je indrukwekkende natuur beleven. Dat wil Natuurpunt ter gelegenheid van haar 15de verjaardag aantonen met “Expeditie Natuurpunt”. Op 25 en 26 juni 2016 trekken 200 avonturiers 2 dagen lang door en langs Vlaamse natuurgebieden per kano, met de fiets of te voet. De deelnemers zamelen tegelijk geld in voor een zelfgekozen natuurproject. Ook bekende Vlamingen Saartje Vandendriessche en Joeri Cortens nemen eveneens deel aan de expeditie.

Minister van Natuur Joke Schauvliege zal het laatste stuk van het traject zelf per kano afleggen, samen met vrijwilligers van Natuurpunt. Ook Lieven De Schamphelaere en Chris Steenwegen, respectievelijk de voorzitter en directeur van Natuurpunt, zullen aanwezig zijn voor een woordje.

Waar:

Natuurpunt stippelde 2 fietsroutes, 2 wandelroutes en 1 kanoroute uit. De startplekken liggen verspreid over Vlaanderen: Diksmuide, Tienen, Hasselt, Meerhout en Lummen.

De gemeenschappelijke eindbestemming van de expeditieleden en van de minister is Mechelen (Mechels Rivierengebied - Baarbeekstraat 24, 2812 Muizen), waar de deelnemers getrakteerd worden op een etentje met verrassingsconcert middenin de natuur.

Wanneer:

De expeditie vindt plaats op 25 en 26 juni. Aankomst van de 50 teams en de minister is voorzien op zondag 26 juni omstreeks 15h30.

Wil je het vertrek bijwonen?

Dat kan: op zaterdag 25 juni vanaf 7u30 ‘s morgens in de verschillende bezoekerscentra. Diksmuide ( Iepersteenweg 56), Tienen (Metselstraat 75), Hasselt (Putvennestraat 112), Meerhout (Watermolen 6-12) en Lummen (Demerstraat 60, 3560 Lummen)

Meer:

De sponsors van Expeditie Natuurpunt zijn Aquafin, Lampiris, AS Adventure, Ricoh, Westmalle, EOS, Indaver en Bioplanet. Aquafin, Lampiris en AS Adventure vaardigen ook een team af dat meegaat op expeditie.

Nog meer:

www.expeditienatuurpunt.be