VACATURE: Administratief verenigingsmedewerker (50% - onbepaalde duur)

8 mrt 2023
Lokaal nieuws
Organisatie

Natuurpunt Gent is op zoek naar een administratief verenigingsmedewerker voor onmiddellijke indienstreding. Jij zet verschillende administratieve zaken op orde en ondersteunt onze vrijwilligerswerking waar mogelijk. Interesse? Solliciteer snel!

Wat ga je doen?

• Je waakt over de wettelijke verplichtingen als vzw:
    • Je trekt de jaarlijkse voortgangsrapportage en volgt de uitvoering van ons meerjarenplan mee op.
    • Je organiseert praktisch onze jaarlijkse algemene vergadering voor stemgerechtigde leden en vrijwilligers. Je ondersteunt het bestuur bij het voorbereiden van het inhoudelijke gedeelte.
  • Je bent vertrouwd met of werkt je in in de materie van subsidiebeheer:
    • Je doet proactief onderzoek naar relevante subsidiekanalen voor allerhande projecten, schrijft wanneer dat kan effectief mee aan subsidiedossiers en volgt de planning, indiening en verdere afhandeling ervan op. Je speelt je rol van procesbewaker.
  • Je helpt mensen graag op weg en zorgt voor de praktische ondersteuning van onze vrijwilligers:
    • Je ontzorgt vrijwilligers door hen te helpen met de juiste praktische informatie of relevante tools wanneer ze daar om vragen.
    • Je dient bezwaar-, steun- of andere dossiers in via de voorziene kanalen, in samenwerking met de vrijwilligers die het dossier inhoudelijk klaarstomen.
    • Je draagt je steentje bij aan de organisatie van jaarlijkse evenementen, zoals de Wildeplantenbeurs - hierbij werk je samen met je collega's en vrijwilligers.
  • Je bent - samen met de collega's - het aanspreekpunt van Natuurpunt Gent:
    • Je staat mensen te woord, zowel extern (vragen van buitenaf) als intern (vragen van vrijwilligers, bestuurders). Je probeert mensen rechtstreeks te helpen, stemt intern verder af of verwijst door naar de juiste informatie of persoon.
    • Je beheert (ook weer in een soort beurtrol met de collega’s) de algemene post, mailbox en telefoon van ons kantoor De Stek.
  • Een aantal kleine randtaken, zoals:
    • Je waakt erover dat het onderhoud van apparaten en het kantoorgebouw tijdig ingepland en uitgevoerd wordt (bv. controle brandblusapparaten, ventilatiesysteem,...).
    • Je plaatst af en toe bestellingen van kantoormateriaal, campagnemateriaal en andere benodigdheden (in samenwerking met de collega’s).

Wie ben jij?

• Je bent gewoon administratief sterk en je werkt graag gestructureerd. Je zet de puntjes op de i en hebt de dingen graag op orde. Het schrikt je niet af om af en toe dingen uit te pluizen en je ergens in vast te bijten.
  • Je bent vertrouwd met de belangrijkste tools van Google en Microsoft.
  • Je houdt ervan om samen te werken in teamverband, maar je kunt ook zelfstandig uit de voeten. Je neemt graag initiatief en bepaalt mee je eigen bestemming.
  • Je gelooft in de kracht van een vrijwilligersvereniging en houdt ervan om vrijwilligers (maar ook collega’s en bestuurders) te helpen in de uitvoering van hun werk.
  • Je combineert administratieve kracht aan een diepgaand geloof in mensen en het faciliteren ervan.
  • Je bent in zekere mate flexibel. Iedere medewerker heeft haar/zijn eigen takenpakket, maar waar nodig wordt er geholpen over de takenpakketten heen. Elkaar helpen is eigen aan een vrijwilligerswerking, en zeker bij Natuurpunt Gent.

Wat bieden wij?

• Je komt terecht in een klein maar fijn team van vier medewerkers. Dat team werkt in de eerste plaats zelfsturend, maar houdt nauw contact met (een delegatie van) het bestuur en andere vrijwilligers.
  • We helpen je graag groeien - Natuurpunt Gent is een brede beweging met tal van beleids-, administratieve- en operationele uitdagingen.
  • Een halftijds bediendecontract (50%) voor onbepaalde duur.
  • Je krijgt een loon binnen het eigen Natuurpuntbarema B211. Aanvangssalaris is 1323,72 euro bruto voor een halftijdse functie (relevante ervaring kan gedeeltelijk overgenomen worden voor een loonstijging binnen dit barema). Dit loon wordt aangevuld met maaltijdcheques en een dertiende maand.
  • Startdatum te bespreken. Wat ons betreft zo snel mogelijk!
  • Standplaats: Driepikkelstraat 34, 9030 Mariakerke (Gent).

Waar en hoe solliciteren?

Hoe solliciteren?

Stuur je cv en motivatie naar [email protected] met de vermelding ‘Sollicitatie administratief verenigingsmedewerker’. Solliciteren kan nog tot en met zondag 9 april 2023.

Meer informatie?

Heb je extra vragen over de functie of procedure? Neem dan contact op met Han Lagring via [email protected] of 0468 32 16 31.

Sollicitatieprocedure

Natuurpunt Gent waardeert diversiteit, ook in haar personeelsbeleid. Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden. We doen dit ongeacht gender, leeftijd, handicap, culturele achtergrond, nationaliteit of levensbeschouwing

Privacyverklaring

Natuurpunt hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens en het respect voor jouw privacy. Meer hierover lees je in de privacyverklaring voor sollicitanten.