Een tijdschrift maken

Waarom maak je een tijdschrift voor je lokale werking

Een tijdschrift is de ideale publicatie om te communiceren over lokale successen en feiten, om lokale natuurhelden herkenbaar te maken en mensen aan te spreken om zich mee in te zetten voor de natuur dicht bij huis. Hoe maak je zo'n tijdschrift?

• Weldra meer info beschikbaar!

Hoe ga je te werk om een tijdschrift op te stellen?

• Weldra meer info beschikbaar

Hoe bepaal je de inhoud van je tijdschrift?

De centrale vraag is: wat willen je leden lezen?
Zet je lokale communcatiemiddelen in om lokaal nieuwe te verspreiden. Vertel over recente successen nieuwsfeiten, samenwerkingen, activiteiten ... Vertel over de zilverreiger die overwintert in het Natuurpuntgebied of de scouts die kwam helpen bij het beheer. Dit interesseert je lezers meer dan de desastreuze broedresultaten van de kasuaris in Nieuw-Guinea. Het geheel vul je aan met sprekende foto's.

Ledenmagazine Natuur. - Winter 2023
NP

Sjabloon en huisstijl voor je tijdschrift

Lettertypes en kleurgebruik

Welke zijn de lettertypes en kleuren gebruik je best om de herkenbaarheid van jouw Natuurpunt-uitgave te verhogen?

• Je vindt het in de Natuurpunt Huisstijlgids.

Sjabloon voor je tijdschrift

De reguliere tekstverwerkingsprogramma's zoals Word hebben hun beperkingen. Zeker wanneer je tijdschrift iets lijviger is en talrijk voorzien is van afbeeldingen. In dit geval ga je beter aan de slag met een professioneel layoutprogramma, zoals InDisign. Ter ondersteuning werd er een sjabloon ter beschikking gesteld waarmee je meteen van start kan binnen een aantrekkelijke Natuurpuntstijl.

Verzend je tijdschrift met bPost

bPost voorziet een aparte regeling voor verenigingen zonder winstoogmerk. Informeer ernaar bij je postkantoor voor een meer voordelige verzendingskost.

Icoon - Wist je dat

Vragen?

Neem contact op met je Verenigingscoach.