De Natuurpunt Uitdaging

De Natuurpunt Uitdaging is een originele manier om nieuwe mensen te vinden en meteen te laten proeven van een engagement bij Natuurpunt. Organiseert jouw afdeling, werkgroep of beheerteam ook een uitdaging?

Als enige nieuwe vrijwilliger meteen je plaatsje vinden in een bestaande groep? Het is niet eenvoudig. Nieuwe vrijwilligers starten liever samen met andere nieuwkomers. Ze willen graag een duidelijke taak, beperkt in de tijd, waar ze ook hun eigen ding mee kunnen doen.

Deelnemers aan de Natuurpunt Uitdaging krijgen de kans om op deze manier te proeven van Natuurpunt en samen succes te ervaren. Het is meteen een mooie basis waaruit verder engagement kan groeien.

Interesse om een Natuurpunt uitdaging te organiseren? Neem contact op met je verenigingscoach.

Natuurpuntuitdaging
Patrick Hattori

Wat is de Natuurpunt Uitdaging?

Een originele actie voor afdelingen, kernen, werkgroepen en beheerteams om geïnteresseerde nieuwe mensen te vinden en hen op een losse manier te laten proeven van een engagement bij Natuurpunt.

Hoe gaat het in zijn werk?

Je afdeling, werkgroep of beheerteam stelt een ambitieuze maar haalbare natuuruitdaging op en gaat op zoek naar nieuwe mensen die deze uitdaging, eigenhandig, als nieuwe groep in vijf weken tijd tot een goed einde brengen.

Hoe vind je die nieuwe mensen?

Twee vrijwilligers van je lokale werking organiseren een gezellige avond waarop geïnteresseerde nieuwe mensen worden uitgenodigd. Alle (bestuurs)vrijwilligers nodigen persoonlijk mensen uit om naar deze avond te komen. Tijdens de gezellige avond wordt de uitdaging gelanceerd.

Waarom De Natuurpunt Uitdaging?

Het is niet eenvoudig om als enige nieuwe vrijwilliger meteen je plaatsje te vinden in een bestaande groep. Mensen starten liever samen met andere nieuwkomers. Ze willen dan graag een afgebakend engagement in tijd en ruimte waarin ze ook eigen verantwoordelijkheid krijgen.

De Natuurpunt Uitdaging biedt een antwoord op al deze verzuchtingen. Het geeft nieuwe mensen de kans hun eigen inbreng te hebben, samen succes te ervaren en te proeven van Natuurpunt. Dit is een mooie basis waaruit verder engagement kan groeien.

Natuurpuntuitdaging
Frank Maes

Hoe begin je eraan?

Reserveer de data in jullie Natuurpuntagenda en laat je verenigingscoach weten dat je graag wil deelnemen.

Je ontvangt een volledig uitgewerkt concept met ruimte voor eigen inbreng en aan te passen aan jullie lokale noden. Dit concept bestaat o.a. uit:

• Een duidelijk stappenplan
  • Concrete tips om een goede uitdaging samen te stellen
  • Een uitgewerkte leidraad voor de lanceringsavond
  • Praktische ondersteuning zoals gratis uitnodigingen en een plaatsje op de website
Icoon - Wist je dat

Vragen?

Neem contact op met je Verenigingscoach.