Activiteiten

Neem deel aan een hommelwandeling

Verspreid over Vlaanderen en Brussel kan je kennis maken met hommels onder begeleiding van onze hommel gidsen. Ze nemen je mee op speurtocht naar deze zachtaardige wilde bijen. Je leert alles over hun levenswijze en relatie met bepaalde planten. Dat het belangrijke bestuivende insecten zijn wist je waarschijnlijk al, maar had je al van de lang-tongen en kort-tongen gehoord? Ook leren we je hoe je de verschillende soorten hommels kan herkennen: de Steenhommel, Akkerhommel of Boomhommel zullen geen mysterie meer voor je zijn ... en wie weet krijgen we zelfs zeldzame soorten als de indrukwekkende Rode koekoekshommel te zien! Met andere woorden, een boeiende namiddag voor groot en klein. Alle wandelingen vinden plaats in het tweede weekend van de Week van de Bij, zaterdag 1 en zondag 2 juni. Alle wandelingen zijn gratis, om voldoende gidsen ter plaatse te hebben vinden we het wel erg fijn als je inschrijft, dat kan steeds op de detailpagina van elke wandeling.

Wandel mee in West-Vlaanderen