Steenuilenwerkgroep Groot-Aalst

Steenuilenwerkgroep Groot-Aalst is actief in Aalst en de daarbijhorende deelgemeenten (Gijzegem, Hofstade, Baardegem, Herdersem, Meldert, Moorsel, Erembodegem en Nieuwerkerken).
Een team van vrijwilligers maakt werk van een betere leefomgeving voor de steenuil.

Wil je graag meewerken? Heb je iets te melden? Laat het ons weten.

steenuilenwerkgroepgroot-aalst

Vlaams Steenuilproject 2020.

Twintig jaar geleden gingen enthousiaste vrijwilligers op pad om Vlaanderens kleinste uiltje te inventariseren. Het succes van twintig jaar geleden willen we herhalen met het Vlaams Steenuilproject 2020.

Hierbij willen we gedurende twee opeenvolgende jaren inventariseren over gans Vlaanderen om te zien hoe de steenuilenpopulatie het nu doet in vergelijking met 20 jaar geleden. Het doel is om al deze data te verwerken tegen 2020 en om de resultaten te presenteren via verschillende kanalen. Om dergelijk groot project tot een succesvol einde te brengen hebben we uiteraard de hulp nodig van vele gedreven vrijwilligers die ons bijstaan bij het verzamelen van data. De inventarisatieperiode in 2019 loopt van februari tot maart. Wanneer het niet te winderig of nat is, kan je er ’s avonds op uittrekken gewapend met een speaker, kaarten en waarnemingsformulier.

Wil je je steentje bijdragen aan onderzoek naar de steenuilen populatie in Vlaanderen? Verdere info op de facebookpagina van de steenuilenwerkgroep Groot-Aalst.