Dilbeek-Marc_Bruneel
Marc Bruneel

Natuurpunt Dilbeek

Natuurpunt Dilbeek telt momenteel 560 leden, waarvan er een 35-tal actief meewerkt aan natuurstudie, natuurbeheer, natuureducatie en opvolging van het natuurbeleid in onze mooie gemeente met kleine maar verrassend mooie natuurpareltjes. Via deze website krijg je een breed zicht op onze huidige werking en de komende activiteiten. In de nieuwsrubriek vind je een overzicht van de resultaten van 21 jaar lokale natuurwerking en kun je via de nieuwsbrieven de lopende projecten mee opvolgen. Deze website biedt ook achtergrondinformatie over onze natuurgebieden.

We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe, frisse vrijwilligers. Niet omdat we het zelf niet meer zien zitten, maar omdat we zoveel  natuurplannen hebben die we graag willen uitvoeren dat we steeds handen tekort komen.  Voorkennis is niet vereist, een hart voor de natuur en zin om er samen zorg voor te dragen volstaan.

Contacteer ons via [email protected] of via één van onze kernleden.

Handig om weten. De natuurbeheergroep is ook actief via Whatsapp, zo blijf je altijd op de hoogte van de beheerwerken. Wil je deel uitmaken van deze groep? Stuur gewoon je gegevens door naar [email protected].

Neem ook een kijkje op onze facebookpagina, waar je steeds de laatste nieuwtjes terug kan vinden.

Als je graag je waarnemingen wil doorgeven dan kan dat via de applicaties Obsmapp of Obsidentify. Via deze applicaties worden ze dan doorgestuurd naar www.waarnemingen.be, waar je een overzicht kan vinden over al wat leeft in ons land (planten, paddenstoelen, geleedpotigen, vogels, zoogdieren, amfibieën, reptielen, vissen, enz.). Je kan ook rechtstreeks via de site waarnemingen doorgeven. Zeker doen!

We bieden ook gegidste wandelingen doorheen de Dilbeekse natuurgebieden aan. Heb je interesse, mail dan naar [email protected]. Een gids kost 60 euro, en de groepen bestaan maximum uit 20 personen.

Welkom iedereen!