Plant jouw bedrijfsbos

Uw bedrijf wil het verschil maken en een impact hebben op korte en lange termijn? Plant een bos met Natuurpunt in Vlaanderen en zorg voor zuurstof voor je werknemers en de volgende generaties.

Natuurpunt geeft je drie bosgaranties

Help jij met jouw bedrijf onze bosdromen realiseren? Natuurpunt geeft je 3 bosgaranties:

1. Slim aangeplant, met de juiste mix inheemse bomen
  2. Goed beheerd, door onze duizenden vrijwilligers
  3. Eeuwig beschermd, omdat we de gronden aankopen

We kopen geschikte terreinen om te bebossen, zowat overal in Vlaanderen. Onze vrijwilligers staan klaar om plantacties te organiseren. Een plantseizoen start medio november loopt tot eind februari/begin maart. We hebben de komende jaren ook de hulp nodig van bedrijven uit alle sectoren, met grote en kleine budgetten, met veel en weinig helpende handen. Alle ingezamelde middelen gaan naar ons Bossefonds, waaruit we putten voor de aankopen en aanplantingen.

Plantactie_SSC
NP

Drie formules voor bedrijven en organisaties

Icoon_Groot_1 - Getal 1

Gepersonaliseerde aanplant met je bedrijf

Gepersonaliseerde aanplant enkel met jouw bedrijf of vereniging.

Locatie en timing: in overleg te bepalen

Bijdrage: minimaal 5000 m². De prijs bedraagt 2 euro /m² nieuw bos.

Natuurpunt zorgt voor alle voorbereidingen, vergunningen, bestelling bomen, organisatie van de plantactie met warme en koude dranken voor de deelnemers. We plaatsen een bord met het bedrijfslogo.

Aantal deelnemers: afhankelijk van de totale oppervlakte te bebossen. +/- 100 per hectare

Icoon_Groot_2_0

Groepsaanplant met verschillende partners

Locatie en timing: in overleg te bepalen

Bijdrage: 2500 m² bos per partner. Minimaal 5000 m² in totaal . De prijs bedraagt 2 euro /m² nieuw bos.

Natuurpunt zorgt voor alle voorbereidingen, vergunningen, bestelling bomen, organisatie van de plantactie met warme en koude dranken voor de deelnemers. We plaatsen een bord met de verschillende bedrijfslogo’s.

Aantal deelnemers: +/- 25 volwassenen per partner.

Icoon Klein 3

Bijdrage naar eigen keuze voor het Bossenfonds van Natuurpunt

Dat fonds doet voor de aankoop en bebossing van terreinen in Vlaanderen.

Natuurpunt zorgt voor alle voorbereidingen, vergunningen, bestelling van bomen, organisatie van de plantactie met warme en koude dranken voor de deelnemers.

Bomen worden geplant door vrijwilligers of je neemt zelf deel aan een publieksactie naar keuze. Een lijst van publieksacties vind je hier (link naar kalender op bosvooriedereen.be).

Aantal deelnemers: afhankelijk van de plantactie en bijdrage.

Wil je meewerken aan bosuitbreiding met je bedrijf?

Neem dan contact met ons op

Deze bedrijven steunden onze nieuwe bossen in het plantseizoen 2023-2024

Ace Foundation, AEG Electrolux, Arcadis, Aurubis, Bam Interbuild, Beauvent, Bematrix, Biotalys, Bollebos VZW, Buildinc, Cargill , Cegeka, Clean Beach Cup, Coca-cola, Concertgebouw Brugge, Cycling For Trees, Dessauvage, Eneco, , E.ON Power Plants Belgium, Eurabo, Evillas, Flowtech, Fluxys, Forest Fwd, Freezbee, Gedeon Richter, Gilead, GlobalFairs, GlobalPSA, Hudson Solutions, IML Foundation, Impact Advocaten, IQVIA, Keytrade Bank, Kinderkankerfonds, Kronospan, Lazard, Marsh, Oaked, Octopus/Dekimo, Organon, Out Of Use, Perfect+, Reuse, Rosesareblue.tv, Rosini, Rotary, SAP, Smulders, Ter beke, Testas, Trane Technologies, TVH, Vanhout.pro, Van Lanschot, Viatris, Vivara, Woestijnvis

Boompje_transp