Expeditie Natuurpunt 2024 -Team Goosebumps

20 feb 2024
Lokaal nieuws
Expeditie Natuurpunt

Na vijf geslaagde expedities Natuurpunt zijn de Goosebumps er terug klaar voor! Expeditie Natuurpunt is een tweedaagse tocht voor teams die wandelen, fietsen of varen om geld in te zamelen voor onze Vlaamse natuurgebieden. Dit jaar hebben we - Stijn, Stan, Leen en Liesbeth - gekozen voor de Hoge Kempenroute. Een pittige en moedige keuze, een route met de meeste kilometers tot nu toe: 2 x 40 kilometer. We zijn er zeker van dat we weer heel wat mooie natuurgebieden gaan doorkruisen, andere teams gaan leren kennen, veel plezier gaan hebben en vooral veel teamspirit!

De deelnemers van dit jaar hebben allemaal al één of meerdere edities achter de rug dus aan ervaring om heelhuids aan de finish te geraken geen gebrek!

Wat staat ons te wachten? Onze uitdagende wandeling start op zaterdagochtend in Lanaken en leidt ons meteen naar het indrukwekkende Nationaal Park Hoge Kempen. In dit uitgestrekte natuurgebied van meer dan 12.000 hectare worden we omringd door weidse bossen, schilderachtige heidelandschappen en verfrissende waterplassen. De diversiteit aan dieren en planten is uitzonderlijk. Misschien zien we wel sporen van everzwijnen of komen we grazende fjordenpony's tegen. Overnachten doen we op de gezellige pop-up camping in het groene Dilsen-Stokkem. Op zondag zetten we de tocht door het Nationaal Park Hoge Kempen verder en gaan we richting Diepenbeek. We wandelen nog door de Natuurpunt-gebieden Bosbeek As, Munsterbos en Dorpsbemden. Uiteindelijk komen we aan de finish in Diepenbeek, waar een lekker ijsje en onze supporters ons verwelkomen!

De opbrengst van onze expeditie gaat terug naar het Ganzeveld, een mooi stukje natuur met bos en heide in Aalter. De ree, eekhoorn, spechten, boomklever en nog vele andere soorten kom je er tegen op je wandeling.

Om te mogen deelnemen aan de Expeditie moeten we eerst het startbedrag van 1500 euro inzamelen. Hiervoor hebben we jouw steun nodig! We organiseren 2 activiteiten om het geld in te zamelen:

Een verkoopactie van lekkere taart, ambachtelijke Natuurpunt-Gin en Werners Vleermuiskastjes. Bestellen kan via verkoopactie Goosebumps.

En noteer alvast 16 juni in jullie agenda voor een gezellig aperitiefconcert! Niemand minder dan The Rusty Zippers zullen op 16 juni voor jullie het beste van zichzelf geven! Bluesman Ed De Smul liet zijn inspiratie grasduinen in de folk, Americana en country uit lang vervlogen tijden en schreef een hoop melancholische en ontroerende songs bijeen. Hij brengt ze samen met Tom De Poorter. Meer info over het concert van dit duo.

Volg ons op onze Facebookpagina om ons te steunen, op de hoogte te blijven van onze activiteiten en om in te schrijven: (1) Goosebumps Expeditie Natuurpunt | Facebook. Of op de teampagina Goosebumps op de site van Expeditie Natuurpunt.

Vele wandelgroeten en een toost op de natuur!

Leen, Stijn, Stan en Liesbeth

en coach Jeroen